פריצת דרך: בדיקת דם בדולר בתוך דקות

mChip, שבב בגודל כרטיס אשראי, המבצע בדיקת דם בתוך דקות. על פי דיווח ברשת BBC, המכשיר הוא בעצם מעבדת דם מזערית, שתוזיל באופן משמעותי את אפשרות ביצוע בדיקות דם. החוקרים יזמו את ההמצאה כדי לאפשר בדיקת דם זולה וניידת יכולה שתהווה פריצת דרך לאבחון זיהומים באזורים מרוחקים בעולם, כך מסרו מדענים על ההמצאה החדשה

שושי הלר | כיכר השבת |
(פלאש 90)

המצאה מדהימה: mChip, שבב בגודל כרטיס אשראי, המבצע בדיקת דם בתוך דקות. על פי דיווח ברשת BBC, המכשיר הוא בעצם מעבדת דם מזערית, שתוזיל באופן משמעותי את אפשרות ביצוע בדיקות דם במקומות נידחים.

עלות כל יחידה כזו תעמוד על 1$ בלבד, שהיא חסכונית בהרבה מהעלות כיום, ובנוסף ההמצאה חוסכת את הצורך בשליחת מבחנות למעבדות והמתנה של ימים ספורים עד לקבלת התוצאות.

כרטיס הבדיקה מכיל 10 איזורים חשופים, המסוגלים לאבחן כמה מחלות בו זמנית בשימוש עם טיפת דם אחת בלבד. התוצאות ניתנות לאבחון באופן מיידי בעין אנושית או על ידי גלאי.

אב-טיפוס של הערכה נשלח לרואנדה, ומאות בבדיקות שנעשו הראו כמעט 100% הצלחה באבחון HIV.

החוקרים יזמו את ההמצאה כדי לאפשר בדיקת דם זולה וניידת יכולה שתהווה פריצת דרך לאבחון זיהומים באזורים מרוחקים בעולם, כך מסרו מדענים על ההמצאה החדשה.

"הרעיון הוא ליצור בדיקות אבחון שיהיו נגישות למטופלים בכל סביבה בעולם, ולא לאלץ אותם ללכת למרפאה כדי להקיז דם ולאחר מכן לחכות ימים התוצאות שלהם", אמר סמואל סיה, פרופסור מאוניברסיטת קולומביה בניו יורק, אחד ממובילי הפיתוח של המכשיר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר