ישראל היא שיאנית השימוש בקנביס רפואי

דיון בכנסת בנושא הקנביס הרפואי: בכל שנה נעלמים משדות הגידול כ-15 טון של תפרחת קנביס. בדברי הסיכום שנשא יו"ר הוועדה ח"כ אלסאנע, הוחלט כי בחודשיים הקרובים תקיים הוועדה ישיבת מעקב בנושא ולפני כן תערוך הוועדה סיור באחד משדות הגידול של הקנביס הרפואי. סיקור

קנביס (צילום: פלאש 90)

מדיון שנערך בכנסת בנושא קנביס הרפואי עולה כי ישראל היא השיאנית בשימוש, בהשוואה למדינות העולם.

ח"כ דב חנין אמר בדיון כי הקנביס הרפואי הינו "תחום מורכב מאוד מבחינה רפואית, עם הרבה מאוד דילמות מקצועיות ולכן ההחלטה של משרד הבריאות שלא לדרוש במכרז כי ראש הרשות חייב להיות רופא, ניראה כמו שגיאה חמורה".

את תחום הקנביס הרפואי בארץ מרכז ד"ר יהודה ברוך. במהלך הדיון הוא הביע חשש ולפיו "ללא הסדרה ממשלתית, הקנביס הרפואי, עלול להוביל לתהליך של לגליזציה בשימוש בסמים בישראל".

אייל זילברמן שייצג את משטרת ישראל בדיון אמר כי חלק לא מבוטל מהשדות הגידול, והסביר כי קיימים במקום מחדלי אבטחה חמורים. "הפצנו מכתבים והתרענו בפני משרד הבריאות שהוא הגורם היחיד שמוסמך לסגור את אותם מקומות, אבל דבר לא קרה", אמר.

במהלך הדיון הודו גורמים כי עבריינים מנצלים את הפרצה הזו לסחר בסמים.

סנ"צ אודי וולף אמר כי "בכל שנה נעלמים משדות הגידול כ-15 טון של תפרחת קנביס".

חגי הילמן, המגדל קנביס רפואי אמר במהלך הדיון כי "למרות שפנינו לא פעם, למשרד החקלאות והבריאות כדי לקבל יעוץ בתחום הגידול, תמיד קיבלנו תשובה שלילית".

בדברי הסיכום שנשא יו"ר הוועדה ח"כ אלסאנע, הוחלט כי בחודשיים הקרובים תקיים הוועדה ישיבת מעקב בנושא ולפני כן תערוך הוועדה סיור באחד משדות הגידול של הקנביס הרפואי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר