בעוד חודש: כנס רפואי גדול לחקר האוטיזם

כנס רפואי גדול לחקר האוטיזם יתקיים בעוד כחודש, בין התאריכים י"ג - י"ד באב (1-2 באוגוסט), בבנייני האומה בירושלים, ביוזמתו של הרב ד"ר יהושע וינשטיין ובהשתתפות עשרות מומחים מהארץ ומהעולם שיתכנסו לחלוק מידע, מחקרים מובילים ושיטות טיפול ב-ASD, יחד עם הורים בעלי רצון לעזור לילדיהם הסובלים מאוטיזם

חנה בורט | כיכר השבת |
הרב וינשטיין עם ילד אוטיסט (צילום: כיכר השבת)

כנס רפואי גדול לחקר האוטיזם יתקיים בעוד כחודש, בין התאריכים י"ג - י"ד באב (1-2 באוגוסט), בבנייני האומה בירושלים, ביוזמתו של הרב ד"ר יהושע וינשטיין.

הרב וינשטיין יביא לארץ מרחבי העולם וגם מישראל עשרות מומחים בתחום האוטיזם ובכנס כולם יחלקו מידע, ידע עדכני, מחקרים מובילים, תוכניות ושיטות טיפול ב-ASD.

הרעיון שעומד מאחורי הכנס, הוא לתת כלים נוספים למומחים שיצליבו מידע ולהורים שנמצאים מול שוקת שבורה, מול רצון לעזור לילדיהם שהוגדרו רפואית כסובלים מאוטיזם בדרגה זו או אחרת.

הרב יהושע וינשטיין גדל בניו יורק ועבר את המסלול של לימודים בישיבה חסידית, "אני חסיד של כולם", כך הוא מגדיר את עצמו. הוא נשוי ואב לשבעה ילדים, מסלול חייו מעיד על אדם תורני בעל תואר בחינוך ובמקביל איש עסקים מצליח שמצא את עצמו בשלב מסוים בחייו מנהל חברת כוח עזר שמעניק שירותי תמיכה לנכים, לבתי חולים וגם לאנשים פרטיים להם העניק שירותי עזרה.

אל האוטיזם הוא התוודע בזכות אחת מלקוחותיו, משפחה ובה שני ילדים נכים, שהכירה לו את מושג האוטיזם. "היא בקשה ממני לעזור להם, להכיר אותם", הוא משחזר את היום בו חייו שונו מן הקצה אל הקצה.

"התיישבתי וקראתי ולמדתי מה זה אוטיזם, הדפסתי הרים של חומר ולמדתי את הנושא באופן יסודי", מעיד על עצמו הרב וינשטיין.

חצי שנה לאחר אותה היכרות, הוא הרים את הכפפה והקים את בית הספר היהודי הראשון לילדים אוטיסטים בניו יורק, בית ספר פרטי בשם: "שמע קולנו".

הורים לילדים אוטיסטים חייבים ללמוד מהן השיטות הנכונות ביותר לגידול ילדיהם, מטפלים מקצועיים צריכים להתעדכן בעקביות בטכנולוגיות החדישות ביותר כדי להדריך משפחות במסלול המכשולים הלא פשוט שמתלווה לא פעם אל השמחה שבגידול ילד עם הפרעת ספקטרום האוטיזם.

לשם כך יתכנסו בירושלים מיטב המומחים בתחומי הבריאות, החינוך וקביעת המדיניות בכנס האוטיזם הבין-לאומי 2012 שמארגנת עמותת ICare4autism.

בין היתר, תוצג בכנס תערוכה מרגשת - "אלבום אימהות" - הצצה נדירה לעולמן של עשר אימהות לילדים אוטיסטים המסכמת סדנת התבוננות באלבום המשפחתי. התערוכה תוצג ותיפתח במסגרת הכנס הבינלאומי לאוטיזם.

עמותת ICare4autism בראשותו של הרב יהושע וינשטיין היא כיום אחד הארגונים המובילים בעולם להתמודדות עם האתגר של מציאת הטיפולים היעילים ביותר לאוטיזם. "אנחנו נמצאים בפתחו של עידן חדש בתחום מחקר האוטיזם" אומר ד"ר ויינשטיין, מנכ"ל ומייסד ICare4autism. "אנו עדים לעלייה חסרת תקדים במספר הילדים הנולדים עם אוטיזם, ובשנים האחרונות חלה התקדמות עצומה במחקר, באבחון מוקדם ובשיטות התערבות יעילות בעיתוי מכריע, ונותן דחיפות לטיפול בנושא".

הכנס מיועד להורים לילדים אוטיסטים, לאנשים מקצוע וחינוך, ולכל מי שעוסק בתחום.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר