מי נהנה מרפורמת השיניים של ליצמן?

לפני כשנתיים התבשר הציבור הישראלי על יישומה של "רפורמת השיניים", שהוביל סגן שר הבריאות יעקב ליצמן (יהדות התורה), המעניקה טיפולי שיניים חינם לילדים. הבוקר מדווח 'מעריב' כי לפי נתוני קופות החולים מספר החרדים שנהנו עד כה מרפורמת השיניים הוא כפול ממספר החילונים

חנה בורט | כיכר השבת |
יעקב ליצמן (צילום: פלאש 90)

לפני כשנתיים התבשר הציבור הישראלי על יישומה של "רפורמת השיניים", שהוביל סגן שר הבריאות יעקב ליצמן (יהדות התורה), המעניקה טיפולי שיניים חינם לילדים.

מתנגדיו של סגן השר ליצמן טענו בלהט כי הרפורמה מיטיבה בעיקר עם הציבור החרדי ואל עם הציבור הכללי, כשר לטענתם זו הסיבה שליצמן נלחם להעביר את הרפורמה.

ב'מעריב' מדווח הבוקר (ראשון) כי לפי הנתונים של קופות החולים מוכח כי טענות המתנגדים לרפורמה נכונות, מאחר ומרבית הנהנים מהרפורמה הם חרדים.

גורם בכיר באחת מקופות החולים אמר ל'מעריב' כי מספר החרדים שנהנו עד כה מרפורמת השיניים הוא כפול ממספר החילונים. לדבריו, "זה היה ברור שהתוכנית נועדה לכך שחרדים ישתמשו בה יותר מחילונים".

"החילונים הולכים לשירותי רפואת שיניים פרטיים ומשתמשים הרבה פחות ברפורמה", טוען הבכיר.

בכיר בקופה נוספת הסביר כי "החרדים בהחלט משתמשים ברפורמה של ליצמן הרבה יותר מהחילונים, בעיקר בגלל מצבם הסוציו-אקונומי הנמוך יותר. ברור שלמי שיש פחות כסף, ישתמש ברפואת שיניים חינם, מה גם שלחרדים יש יותר ילדים".

במשרד הבריאות ובסביבתו של ליצמן לא מתרגשים מהביקורת החילונית ובכוונתם להעלות את גיל הזכאים לטיפולי שיניים בחינם במסגרת הרפורמה עד גיל 18.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר