משרד הבריאות נגד דיאטת בזק: "יכול לגרום למוות"

משרד הבריאות: "לאחרונה נפוצה בציבור תופעה של צריכת תפריטי דיאטות דלות מאוד באנרגיה (פחות מ-500 קלוריות ליממה). תפריטים אלה מלווים לרוב בשימוש בתוסף תזונה, המתיימר לגרום לירידה בתיאבון ולירידה במשקל. דיאטה זו מסוכנת לבריאות והציבור הרחב מוזהר מפניה"

חנה בורט | כיכר השבת |
למצולם אין קשר לכתבה (צילום אילוסטרציה: פלאש 90)

משרד הבריאות מזהיר מכדורי דיאטה. "לאחרונה נפוצה בציבור תופעה של צריכת תפריטי דיאטות דלות מאוד באנרגיה (פחות מ-500 קלוריות ליממה). תפריטים אלה מלווים לרוב בשימוש בתוסף תזונה, המתיימר לגרום לירידה בתיאבון ולירידה במשקל. דיאטה זו מסוכנת לבריאות והציבור הרחב מוזהר מפניה", כך אומרים במשרד הבריאות, בהודעה מיוחדת לציבור.

משרד הבריאות פרסם נקודות חשובות בנושא:

תוסף התזונה שהוזכר נמכר כתרסיס או טיפות, והוא מהווה כביכול חיקוי 'צמחי' להורמון מסוג HCG. הורמון זה מיוצר על-ידי הגוף בתקופת ההיריון, ומשמש בעיקר כתרופת מרשם בטיפול באי-פריון אצל נשים. בתוסף התזונה המשווק על-ידי החברות השונות בישראל, לא אמור להיות חומר פעיל או הורמון ביולוגי אלא חומרים המופקים מצמחי מאכל כמו אצות.

משווקי תוספי התזונה הללו מבטיחים הבטחות שווא לציבור כמו 'הפתרון המלא לבעיית עודף המשקל', 'שינוי מנגנון חילוף החומרים וחיסול מאגרי השומן המיותר בגוף', ו'איתחול מחדש של הגוף'.

המשווקים את המוצרים הללו טוענים כי הדיאטה היא 'טבעית', 'אינה פוגעת בגוף', 'לא מפרקת רקמת שריר אלא שומן עודף'. לכל הטענות הללו אין כל ביסוס מדעי והן מוליכות את הציבור שולל - מזהירים במשרד הבריאות.

עוד אומרים במשרד הבריאות: הדיאטות האלה מבוססות על אימוץ משטרי תזונה קיצוניים ודלים מאוד בקלוריות, אשר צריכה שלהם גורמת לנזקים לבריאות. 'דיאטות בזק' או מה שמכונה 'דיאטות כאסח', עם או בלי שימוש בתוספי תזונה למיניהם, גורמת לתופעות לוואי ולפגיעה במערכות שונות בגוף עד כדי סיכון חיים ומוות.

בהתאם להמלצות משרד הבריאות הישראלי וארגוני הבריאות המובילים בעולם, הדרך הסבירה והבריאה לירידה במשקל כוללת תפריט מאוזן, ביצוע פעילות גופנית סדירה וקביעת יעדים ראליים למשקל החדש.

במשרד מבהירים כי להרכבת תפריט מאוזן מומלץ להיוועץ בדיאטנית קלינית מוסמכת, בעלת תעודת הכרה במעמד מטעם משרד הבריאות.

"משרד הבריאות, בדומה לגופים מקבילים בעולם, מייעץ לאנשי המקצוע העוסקים בתחום, להנחות את המטופלים שלא להשתמש בדיאטה זו ודומות לה", מוסיפים במשרד הבריאות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר