סוף סוף: מהיום דפדפן ה"גוגל כרום" תומך ב-64 ביט

6 שנים אחרי שהשיקה גוגל את הדפדפן שנחשב בעיני רבים לדפדפן הטוב ביותר, שחררה היום (רביעי) גוגל את הגרסה היציבה הראשונה שתומכת גם במעבדי 64 ביט, מה שמאיץ את הביצועים בכ-25%. בנוסף, שיפור משמעותי ניכר בתצוגה במערכות ההפעלה מבית ווינדוס בעקבות הוספת תמיכה ב-DirectWrite. למה חלק מהכותרות עוותו? (חדשות טכנולוגיה)

חיים אבני | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

גול כרום אמנם נחשב בעיני רבים לדפדפן הטוב והמהיר ביותר, ובעקבות כך גם הצליח להפוך בתוך זמן קצר יחסית לדפדפן הנפוץ בעולם. אך למעשה, עד היום (רביעי) הגרסה המיועדת למערכות ההפעלה ממשפחת ווינדוס של מיקרוסופט, לא תמכו במעבדי ה-64 ביט. מה שמנע מגוגל כרום לנצל את מלא הפוטנציאל הגלום בתוכנה.

כעת, 6 שנים לאחר שהשיקה גוגל את הדפדפן, הוסיפו בגוגל גם תמיכה במעבדי 64 ביט, מה שגורם לשיפור הביצועים בכ-25 אחוזים. כמו גם מאפשר לדפדפן לנצל שלל תוכנות שלא יכלו לפעול עתה בגרסאות ה-32 סיביות, בגלל חוסר התאמה.

בנוסף, גוגל שכבר שיפרה את איכות התצוגה בגרסה הקודמת והפכה את התצוגה בגרסאותיה למערכות ההפעלה ווינדוס לפחות מטושטשת. הכניסה כעת תמיכה בתוכנת DirectWrite של מיקרוסופט. מה שמשפר משמעותית את איכות תצוגת הטקסט בדפדפן.

שיפור בתצוגה, באגים בתצוגה

למעשה, בכל הנוגע לאיכות תצוגת הטקסט, נשארה גוגל בשנים האחרונות מאחור - בכל הנוגע לגרסאות המיועדות לווינדוס. הסטנדרט האיכותי שנהוג זה מכבר בין בפיירפוקס ובין באינטרנט אקספלורר של מיקרוסופט, הגיע רק כעת לגוגל כרום.

למרות השיפור המשמעותי בתצוגה, אנחנו יכולים לספר לכם על באג במערכת התצוגה, אשר גורם לטשטוש מרגיז בסקריפטים המציגים טקסט נע, כמו זה שתוכלו למצוא באתרים המציגים מבזקים, גם באתר "כיכר השבת". הבאג כבר תוקן בגרסאות הבטא, מה שאומר שבגרסה הבאה התקלה כבר תסודר סופית.

מלבד שיפורים אלו אשר נכרים לעין כל, שיפרה גוגל את אבטחת המידע בדפדפן. כאשר חלק מהשיפורים המשמעותיים יותר התאפשרו בגלל תחילת התמיכה במעבדים הפועלים בארכיטקטורת 64 סיביות. כמו כן, שיפרה גוגל את מערכת שמירת הסיסמאות, ועדכנה את האייקונים בדפדפן.

על מנת לעדכן את דפדפן הכרום שלכם לגרסה 37, תוכלו להיכנס לעמוד ה"עזרה" (שבגרסה החדשה כבר נקרא "מידע כללי") בצדו הימני של מסך ההגדרות, מה שיחל את העדכון באופן אוטומטי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר