גוגל 'מחנכת' את משתמשיה לעבור לגרסאות מעודכנות של הדפדפנים

משתמשי גוגל רבים בעולם שעדיין גולשים בגרסאות ישנות ולא מעודכנות של כלל הדפדפנים החלו לדווח על כך שבגלישה לאתר מנוע החיפוש של גוגל הם נתקלים בגרסאות ישנות של האתר. לאחר שחשבו כי מדובר בבאג במנוע החיפוש הפופולארי והחלו להתלונן התברר כי מדובר במהלך של ענקית החיפוש המיועד להעביר אותם לגרסאות בטוחות יותר של הדפדפנים (דיגיטל)

חיים אבני | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: shutterstock)

אם גם אתם גולשים בגרסאות מיושנות של הדפדפנים, כנראה שכשאתם נכנסים לאתר מנוע החיפוש הפופולארי בעולם, "גוגל", אתם נתקלים בגרסה ישנה ולא מעודכנת של העמוד.

משתמשים רבים החלו להתלונן לאחרונה על באג אצל גוגל, שגורם לתצוגת דף מנוע החיפוש להופיע כאמור בגרסה מיושנת. כאשר הדבר מתרחש בעיקר בגרסאות של הדפדפן ספארי של אפל בגרסאות 5.1 ומטה, וכן בגרסאות של הדפדפן אופרה בגרסאות 12 ומטה.

אלא שנציג גוגל בפורום התמיכה של החברה חשף כי לא מדובר בבאג, וכי מדובר במהלך מכוון של ענקית החיפוש. המהלך הוסבר בכך שהתמיכה של גוגל בגרסאות הישנות של הדפדפנים היא חלקית, והפיצ'רים החדשים לא נתמכים בגרסאות אלו.

אלא שלמעשה מדובר בעוד מהלך של גוגל שנועד לחנך את המשתמשים, ולדחוף אותם לעדכן את הדפדפנים שלהם. מכיוון שגרסאות שאינם מעודכנות כוללות בעיות אבטחה שעלולות להיות חמורות ולהזיק למחשבים.

המשתמשים שלא אהבו את ניסיון הכפייה של גוגל החלו לאיים אפילו לעבור למתחרה של גוגל, בינג. כשהם מסבירים שהם נשארים בגרסאות הישנות מכיוון שהם מכילים תוספים שלא ניתן להריץ בגרסאות מאוחרות יותר. או מפני שהמחשב אינו תומך בגרסאות החדשות והמעודכנות יותר.

בשנים האחרונות החלו בגוגל לשים דגש רב על אבטחת המידע באינטרנט, והעלאת המודעות לחשיבותו הרבה, בקרב משתמשיה. כך הודיעה לאחרונה, כי תחל לתעדף אתרים מאובטחים יותר, המשתמשים בפרוטוקולי הצפנה באתריהם, במנוע החיפוש שלה. ותדרג אותם במיקום גבוה יותר.

בנוסף, גוגל אחראית לחלק בלתי מבוטל מפרוטוקולי ההצפנה החדשניים, אשר מיועדים למנוע אפשרות ציטוט של ארגוני הביון בעולם, ובראשם ה-NSA. כאשר חלק מהפרוטוקולים פותחו באופן לא רשמי, זאת על מנת לא להסתבך עם ארגון ה-NSA.

למרות החשיבות הרבה שבאבטחת המידע, לאחרונה החלו משתמשים ומבקרים למתוח ביקורת על גוגל, על כך שהיא מערבת שיקולים שאינם בראש מעייניהם של המשתמשים, ובכך פוגעת באמינות התוצאות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר