אינטל השיקה את הדור הבא של מעבדיה: Intel Core M

ענקית השבבים האמריקנית אינטל השיקה בכנס IFA בברלין את הדור הבא של מעבדיה - Core M. המעבדים החדשים והזעירים מתמיד מיוצרים לראשונה בארכיטקטורת 14 ננומטר. הם יגיעו כבר בחודש הבא לשוק, ומיועדים לשמש את הדור הבא של הטאבלטים והמחשבים ההיברידיים (טכנולוגיה)

חיים אבני | כיכר השבת |
(צילום מסך: מתוך עמוד הפייסבוק של אינטל)

ענקית השבבים אינטל השיקה אמש (שישי) בתערוכת IFA 2014 הנערכת בברלין את הדור הבא של שבבי העיבוד שלה, ה-Core M. לטענת אינטל, המעבדים החדשים הינם היעילים בתולדותיה.

הבשורה המשמעותית ביותר בדור החדש של אינטל, הוא המעבר לארכיטקטורת 14 ננו מטר, מה שמהווה התקדמות משמעותית במזעור השבבים של אינטל. לשם השוואה, המעבדים הנוכחיים של אינטל, מיוצרים בטכנולוגיית ה-22 ננומטר. ככל שרכיבי העיבוד ממוזערים יותר, צריכת החשמל שלהם קטנה, והם נעשים יעילים יותר, זאת מלבד העובדה הפשוטה כי השבב עצמו קטן יותר.

המעבדים החדשים מיועדים בעיקר למחשבי לוח (טאבלטים) וכן למחשבים היברידיים המשלבים מחשב נייד עם מחשב לוח. אחת מהמעלות הגדולות של סדרת המעבדים החדשה הינה העובדה כי אינטל הצליחה להוריד את העוצמה התרמית של המעבד, לטענתה ב-60 אחוזים. כך שהיצרניות יכולות כעת לעצב מחשבים ללא מאווררים לקירור.

בנוסף, הדור החדש הינו דק במיוחד, והמעבדים שלו בעובי של פחות מ-9 מ"מ, מה שמאפשר יצור דק יותר של מחשבי לוח ומחשבים היברידיים. גם הצורה של שבבי העיבוד החדשים שונו, על מנת לשפר את תפיסת המקום שלהם.

לטענת אינטל, הביצועים של הסדרה החדשה משופרים במיוחד, והם מספקים ביצועי חישוב משופרים עד ל-50 אחוזים, ועד ל-40 אחוזי שיפור בביצועי העיבוד הגרפי, בהשוואה למעבדי הדור הרביעי של אינטל. כמו כן, צריכת ביצועי צריכת החשמל שופרו בכ-20 אחוזים, והמעבדים יספקו עד 8 שעות של צפייה בווידאו.

מעבדי Intel Core M יגיעו לשווקים כבר במהלך החודש הבא, כשיצרניות המחשבים הגדולות כבר שילבו את המעבדים במוצרים החדשים שהן משיקות בימים אלו. עד לסוף השנה האזרחית צפויים להגיע לשווקים מחשבי לוח ומחשבים היברידיים של אייסר, אסוס, דל, HP, לנובו וטושיבה, שיעשו שימוש בשבבי העיבוד החדשים של אינטל.

"יצאנו למשימה רבת שנים למלא את הדרישות של משתמשי הקצה ולחולל מהפך במחשוב הנייד. השקת ה-Core M היא אבן דרך משמעותית במסע הזה", אמר קירק סקאוגן, סגן נשיא בכיר ומנהל כללי של עסקי המחשוב האישי באינטל. "Core M הוא הראשון במשפחת מוצרים שנועדה להתקני 2 ב-1 (מחשבים היברידיים ח. א.) ומגשימה את ההבטחה למחשבים נישאים הדקים בעולם ולמחשבי לוח בעלי הביצועים הטובים בעולם במכשיר אחד".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר