לא רק באפל: מיליון סיסמאות ל-Gmail נגנבו על ידי האקרים רוסיים

שבוע לאחר הפריצה הגדולה לשירות הענן של אפל ה-iCloud, חשפו האקרים רוסיים רשימה של למעלה מחמישה מיליון חשבונות דואר אלקטרוני בעיקר של משתמשים בשירות הדואר הפופולארי בעולם – Gmail. גוגל הודיעה כי היא בודקת האם חדרו האקרים לשרתיה. יש ממה לדאוג?

חיים אבני | כיכר השבת |
(עיבוד: כיכר השבת)

פחות משבוע לאחר שהאקרים הביכו קשות את ענקית הטכנולוגיה אפל, כאשר פרסמו ראיות מביכות מפריצה משמעותית לשרתי שירות הענן של אפל, אשר נחשב לאחד השירותים הרגישים והמאובטחים ביותר של החברה וגרמו לירידה חדה במניית החברה ולאיומים בתביעות ענק מצד אזרחים אמריקנים. האם כעת מגיעה תורה של ענקית האינטרנט גוגל?

האקרים רוסים פרסמו באתר פורומים אינטרנטי המשמש את משתמשי המטבע הווירטואלי ביטקוין רשימה ובה למעלה מחמישה מיליון סיסמאות לחשבונות דואר אלקטרוני. רובם משירות הדואר האלקטרוני של גוגל –Gmail, שנחשב לשירות הדואר האלקטרוני הפופולארי בעולם. אך גם משירות mail.ru.

מומחי אבטחת מידע שבדקו את הרשימה, שכבר זכתה לתפוצה נרחבת. קבעו כי חלק מן הסיסמאות נפרצו לפני 3 שנים, ובעלי החשבונות שינו כבר אז את הסיסמאות. אך חלקם נפרצו לאחרונה, והם עדיין פרוצים, וכל גולש יכול לחדור לאותם חשבונות.

ענקית האינטרנט גוגל סירבה להתייחס לטענות, אך ציינה כי לא ידוע לה על פריצה לשרתיה. ואכן ככל הנראה הסיסמאות הושגו על ידי קישורים נגועים, ולא על ידי פריצה לשרתיה של גוגל, אשר נחשבים למאובטחים ביותר, וטרם ידוע על האקרים פרטיים אשר הצליחו לחדור את חומות ההגנה שלה.

בינתיים כבר הספיקו יזמים לפתוח אתר אינטרנט בו תוכלו לבדוק אם חשבונכם נפרץ, זאת על ידי הכנסת חשבון המייל שלכם לשורת החיפוש. נציין כי למרות הצהרת האתר כי אינו אוסף את כתובות הדואר האלקטרוני המוזנות אליו, אנחנו ממליצים להחליף שלשה תווים משם החשבון בכוכביות, מה שעדיין יאפשר לכם לבדוק אם חשבונכם נפרץ.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר