רכשת פנטיום 4? אולי אתה זכאי לפיצוי

ענקית השבבים האמריקנית למדה על בשרה שלא כדאי לרמות במבחן, ו-14 שנים אחרי, היא תאלץ לפצות את לקוחותיה בגין הטעיה • אינטל עדיין מכחישה כי זייפה את התוצאות (חדשות)

חיים אבני | כיכר השבת |
(צילום: shutterstock)

השקר אינו משתלם: 14 שנים אחרי שהשיקה ענקית השבבים האמריקנית את מעבד הפנטיום 4 שנחשב לאחד המעבדים המהפכניים לדורו, הפסידה החברה בתביעה ייצוגית בגין זיוף ו"הצגת מצג שווא" במבחני ביצועים מול המתחרה הגדולה Athlon Thunderbird של AMD.

מדובר במעבד שהושק בסוף שנת 2000, שאמנם הציג התקדמות מרשימה של אינטל, אך המעבד המתחרה של AMD לראשונה עלה עליו בביצועים. אינטל, שככל הנראה התקשתה לקבל את העובדה כי החברה הקטנה שהחלה לזנב בה שנים ספורות קודם לכן פיתחה מעבד עדיף בביצועים, והדבר גרם לה "ליפות" את המבחנים.

כעת, יותר מ-14 שנים לאחר מכן, פסק בית משפט אמריקני כי כל לקוח אשר רכש מעבד פנטיום 4 או מחשב המשלב בתוכו את יחידת העיבוד המדוברת החל מהתאריך 20 בנובמבר 2000 ועד לתאריך 31 בדצמבר 2001, זכאי לקבל מאינטל פיצוי בסך של 15 דולרים אמריקניים. זאת למרות שבחברה דבקים בטענה כי התוצאות היו אמתיות ולא זויפו.

הפיצוי יינתן לכל מי שימלא את הטופס המיוחד בתנאי שהמעבד או המחשב נקנה ברחבי ארצות הברית (להוציא מחשבים ומעבדים שנרכשו במדינת אילינוי). כאשר הלקוח לא יהיה חייב להציג חשבונית או הוכחת קנייה, זאת בעקבות העובדה שעברו יותר מ-14 שנים מתחילתה של הפרשה. לחתימה על הטופס יש גם תוקף כשל שבועה בבית משפט אמריקני שנחשב לעבירה פלילית במקרה של שבועת שקר.

המשפט שהתנהל במהלך העשור האחרון מאז התבררו העובדות המרשיעות על ענקית השבבים. ואינטל התחייבה גם לתרום 4 מיליון דולר לעמותות צדקה כפיצוי, אך עורכי הדין, כמו גם התובעים הפרטיים, טרם קיבלו שכר טרחה על הייצוג והתביעה שארכה עשור. כעת הם מתכוונים לתבוע סכום של כ-16,500,000 דולרים עבור שכר טרחה ו-25,000 דולרים עבור כל תובע שייצגו בתיק הארוך.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר