אחרי פיירפוקס: גם אפל תנטוש את מנוע החיפוש של גוגל?

החוזה שקבע את מנוע החיפוש גוגל כברירת המחדל בדפדפן אפל עומד לפוג בעוד שבועות ספורים. האם אפל תקים מנוע חיפוש מתחרה או תלך בעקבותיה של קרן מוזילה? (טכנולוגיה)

חיים אבני | כיכר השבת |
(צילום: shutterstock)

שבוע לאחר שקרן מוזילה הודיעה כי תשנה לראשונה את מנוע החיפוש המוגדר כברירת מחדל בדפדפן "פיירפוקס" למנוע החיפוש של יאהו במקום מנוע החיפוש של ענקית האינטרנט גוגל, ששימש כברירת המחדל בעשור האחרון, כעת ייתכן כי גוגל תאבד גם את ברירת המחדל בדפדפן "ספארי" של המתחרה הגדולה אפל.

על פי דיווח בבלוג the InformatioT, החוזה עליו חתמו ענקיות הטכנולוגיה גוגל ואפל לפני 5 שנים וקבע את מנוע החיפוש המשמש כברירת מחדל בדפדפן ספארי של אפל עומד לפוג בתחילת השנה האזרחית הבאה 2015, כאשר ככל הנראה החברות לא יחדשו את ההסכם.

על פי ההערכות, גוגל שילמה לאפל מיליארדי דולרים במהלך השנים האחרונות על מנת לקבוע את גוגל כמנוע החיפוש של הדפדפנים מבית אפל. אך בעקבות היריבות המרה שהתפתחה בין אפל לגוגל על רקע קרב מערכות ההפעלה אנדרואיד של גוגל ו-iOS של אפל, החברה צפויה לשנות את ברירת המחדל.

ענקית האינטרנט המתחרה יאהו, כמו גם ענקית הלכנה מיקרוסופט, פתחו בשבועות האחרונים במשא ומתן עם חברת אפל. במטרה לקבוע את מנועי החיפוש שלהן כברירת המחדל במכשירי האייפון של אפל, כמו גם במחשבי המקינטוש של החברה. על פי הדיווח, אפל תחליט בקרוב על מנוע החיפוש הבא שלה, כשהיא תתמקד באיכות מנוע החיפוש אך גם בתגמולים שהיא תקבל מהחברות.

בעולם הטכנולוגיה ישנם כאלו שמעריכים כי אפל תפתח מנוע חיפוש משל עצמה, זאת מאחר ובמערכת ההפעלה האחרונה של החברה למחשבי המק, Mac OS X Yosemite, כללה אפל לראשונה מנוע חיפוש מבית החברה.

למרות זאת, ככל הנראה תבחר אפל באחד ממנועי החיפוש של יאהו או מיקרוסופט. כבר היום מנוע החיפוש בינג של מיקרוסופט משמש את המזכירה הווירטואלית של אפל, "סירי". יאהו לעומת זאת סיפקה למשתמשי אפל שירותי חיזוי מזג אוויר, עד לפני מספר חודשים, אז כללה אפל שירות מבית החברה במערכת ההפעלה iOS 8.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר