אטיאס מודה: יש הקפאת בנייה קבועה

בניית 1,500 דירות בשכונת רמת שלמה בירושלים מעוכבת. שר השיכון לשעבר אריאל אטיאס מודה כי המצב הוא שישנה הקפאת בנייה קבועה, למעט מקרים חריגים (אקטואליה)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
אטיאס (צילום: פלאש 90)

תוכנית לבניית 1,500 יחידות דיור בשכונת רמת שלמה בצפון מזרח-ירושלים מעוכבת למרות ההצהרות כי לא חל שינוי במדיניות הבנייה בשטחים ובמזרח ירושלים, כך נחשף הבוקר ב'גלי צה"ל'.

לפי הדיווח, מזה כשלושה שבועות התוכנית מעוכבת, לאחר שלפני כחמישה חודשים הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה בירושלים אישרה את התוכנית בכפוף לתיקונים מסוימים של מנהל מקרקעי ישראל, תיקונים שהוגשו למשרד הפנים כבר לפני שלושה שבועות.

גורם מדיני בכיר אמר לגל"צ כי הממונה על התהליך במשרד הפנים קיבל הוראה מלשכת ראש הממשלה שלא לאשר את התוכנית בשל הרגישות המדינית.

כזכור, התכונית המדוברת עוררה לפני כשלוש שנים משבר דיפלומטי כשקודמה דווקא בעת ביקורו של סגן נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן, בישראל.

במשרד הפנים טוענים בתגובה כי תנאי התוכנית עדיין לא הושלמו אך במנהל מקרקעי ישראל מתעקשים כי התיקונים המתבקשים הועברו למשרד הפנים. בלשכת נתניהו סירבו להגיב לטענות.

יו"ר סיעת ש"ס בכנסת, ח"כ אריאל אטיאס, שבקדנציה הקודמת כיהן כשר הבינוי והשיכון, העיד בראיון לגל"צ כי גם בתקופתו "הייתה הקפאה קבועה".

לדברי אטיאס, המצב הוא שיש תמיד הקפאה מלבד הפעמים שמתירים לשחרר מעט את הבנייה. "לפעמים כמו במקרה של האירוע הטרגי באיתמר או כשהיה ניסור בתי שכונת האולפנה אז ניצלו את האירוע לאשר כמה מאות יחידות דיור", סיפר אטיאס.

יוסי דייטש מ"מ ראש העיר ירושלים וחבר הוועדה המחוזית לתכנון ובניה, אמר בתגובה להחלטה להקפיא בניית 1,500 יחידות דיור כי "זו החלטה מוטעית שפוגעת באחדותה ובפיתוחה של ירושלים ונוגדת את הליכי התכנון שנערכו בשקיפות ובמקצועיות מזה כשבע שנים".

לדבריו, "יש להצטער על כך שאך לפני כמה ימים צויין 'יום ירושלים' ובה הודיעה הממשלה על מחויבותה לחיזוקה ובנייתה של ירושלים, בעוד שהחלטה זו מבטאת את ההיפך הגמור ממה שירושלים צריכה בעת הזאת. האחריות לכך מוטלת על כל מי שירושלים חשובה לו, להביא לשינוי ההחלטה ובכך להוכיח כי אכן ירושלים מאוחדת ומותרת הבניה בגבולותיה ללא מכשול מיותר".

בשבוע שעבר נחשף כי ראש הממשלה בנימין נתניהו הנחה בארבע עיניים את שר השיכון אורי אריאל להקפיא את הבנייה החדשה גם בגושי ההתיישבות וגם בהתנחלויות הקטנות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר