חוטובלי: לא רק החרדים יהנו מנסיעה מוזלת בתחבורה הציבורית

סגנית שר התחבורה ח"כ ציפי חוטובלי הודיעה כי משרד התחבורה מוביל רפורמה בה מחירי הנסיעה בתחבורה הציבורית יהיו זהים למחירים הנהוגים בקווים המהדרין של החרדים (בארץ)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
ההוזלה לחרדים תבוטל. חוטובלי (צילום: פלאש 90)

סגנית שר התחבורה ח"כ ציפי חוטובלי הצהירה כי ההוזלה בקווי המהדרין של הציבור החרדי תועתק גם לאוטובוסים שאינן מהדרין אך מבצעים את אותה נסיעה.

במהלך דיון במליאת הכנסת אמש (רביעי), הגישה ח"כ עדי קול (יש עתיד) שאילתה דחופה בה שאלה על הפרשי המחירים בין קווי מהדרין לקווים רגילים.

"הובא לידיעתי כי על אף הרפורמה בתעריפים, קווי האוטובוס שאינם מהדרין יקרים מקווי האוטובוס מהדרין", שאלה ח"כ קול והביאה דוגמה: "קו 996 המהדרין מירושלים לכפר-חסידים שאורך הנסיעה בו שעתיים ו-30 דקות עולה 30 שקלים בעוד שקו דומה, 960 מירושלים ליגור, שאורך הנסיעה בו שעה ו-43 דקות עולה 42 שקלים. מדוע הפערים נשארו בעינם?".

סגנית שר התחבורה והבטיחות בדרכים ציפי חוטובלי, עלתה להשיב ואמרה כי "בלי ספק, הנושא הזה של שוויון בתעריפי נסיעה הוא נושא חשוב. את כיושבת-ראש הוועדה לפניות הציבור בוודאי יודעת כמה זה מעיק על הציבור שהוא מרגיש שהוא משלם בשביל אותו שירות סכומים שונים. אני מסכימה שזאת בעיה חשובה, ואני מוכנה כאן ללוות אותך בעניין הזה במסגרת הוועדה שלך".

חוטובלי, ציטטה את תשובת משרד האוצר כי במסגרת הרפורמות נקבע תעריף אזורי אחיד עם מעברים חופשיים במשך 90 דקות, בגוש דן, חיפה וירושלים. "התעריפים בפריפריות תוקנו ויש קוד מקסימלי עבור מרחק שהקל על נסיעות ארוכות מהפריפריה למרכז. זה היה השלב הראשוני של הרפורמה בתעריפים".

"בשלב הבא יתוקנו העיוותים בתעריפים של נסיעה בקווים מקבילים במוצא ויעד בעלי תעריף שונה כמו הנסיעה שהצגת בשאילתה שלך", הוסיפה חוטובלי.

בשלב זה, ביקשה חוטובלי מעדי קול לפנות ליו"ר מפלגתה שר האוצר יאיר לפיד, מאחר והרפורמות הללו כרוכות באישורים תקציביים כבדי משקל.

ח"כ עדי קול העירה כי "משרד התחבורה הצהיר על הרפורמה הזאת ב-2009. שר האוצר הזה לא היה בתפקידו ולא היה זה שאמור לתקצב את זה. אם אמרו שיש תקציב לרפורמה היא הייתה צריכה להיות".

עדי קול הוסיפה ושאלה, בהסתמך על דוח מבקר המדינה כי קווי המהדרין ניתנו לאגד ללא תחרות, הם מקבלים על-כך פיצוי ממשרד התחבורה והם פועלים בצורה לא שוויונית. "איך אתה מתכוונים לטפל בזה?", תהתה.

חוטובלי השיבה כי המגמה של המשרד היא השוואת תעריפים. "אנחנו לא מצדיקים או מגבים את העניין של הפערים בתעריפים אני חושבת שבסופו של יום אנחנו נמצא את עצמנו במציאות הציבורית הדרושה והראויה שבה לא יהיה פער בין תעריף חרדי לתעריף שאינו חרדי".

ח"כ אברהם מיכאלי ביקש את רשות הדיבור והעיר כי יש חישוב כלכלי בסבסוד קווי המהדרין מאחר ומדובר בכמויות נוסעים גדולות הרבה יותר מאשר בקווים הרגילים.

גם את זה אפשר להגיד ולא לחשוש כל הזמן כששומעים 'מהדרין' ו'ציבור דתי' או 'חרדי', וישר אנחנו מתקפלים ומתחילים להתנצל בפני אלה שמנסים לתקוף. לא צריך לחשוש; צריך להגיד, יש כדאיות כלכלית בקווים מסוימים. שיבואו לבני-ברק ויראו מה זה קווי מהדרין שאנשים עומדים בתור לעלות עליהם כי אין להם מספיק אוטובוסים. גם על זה אולי צריך לחשוב, לתגבר את זה", העיר מיכאלי.

חוטובלי השיבה למיכאלי כי "מאחר שלמדינה יש ערכים מסוימים שהם חשובים, הערך הכלכלי הוא נכון, אבל ערך השוויון צריך לגבור על הערך הכלכלי. הרעיון שתושב שאינו חרדי ייסע באותו תעריף כמו תושב חרדי הוא רעיון נכון. לכן אני חושבת שהמדיניות של המשרד בסופו של יום היא נכונה. גם אם כרגע היו שיקולים כלכליים סביב זה בסופו של דבר אנחנו צריכים להגיע למציאות החברתית המתוקנת שבה אזרחים אחרים לא נפגעים מזה שהם לא מגיעים מציבור שיודע להתארגן או מציבור שנוסע בהמוניו. התחבורה הציבורית היא של הציבור כולו ולא רק של מי שיכול להתארגן".

בלשכתה של ח"כ חוטובלי מבהירים כי היא לא הודיעה על ביטול קווי המהדרין. "סגנית השר השיבה במליאה במליאה כי משרד התחבורה והאוצר מקדמים מהלך של הוזלת תעריפים, כך שהמחירים יהיו זהים למחירים הנהוגים בקווים המשמשים בעיקר את האוכלוסייה החרדית", נמסר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר