לאחר הכישלון בבחירות

נפתלי בנט וציפי לבני יוזמים הצעת חוק: רב ראשי אחד

שלושה חודשים לאחר הבחירות לרבנים הראשיים לישראל, בהם נחל הציבור הדתי לאומי מפלה בבחירתם של שני רבנים חרדיים, הצעת חוק חדשה של צפי לבני, נפתלי בנט ואלי בן דהן מבקשת לקבוע מינוי רב ראשי אחד בישראל ומינוי נשיא לבתי הדין מתוך דייני בית הדין הרבני הגדול (חדשות, בארץ)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
הרבנים הראשיים לישראל (צילום: פלאש 90)

שלושה חודשים לאחר הבחירות לרבנים הראשיים לישראל, הצעת חוק חדשה מבקשת לקבוע מינוי רב ראשי אחד בישראל.

תזכיר החוק שהופץ היום (שני) על-ידי יו"ר 'התנועה' השרה ציפי לבני, יו"ר 'הבית היהודי' נפתלי בנט וסגן שר הדתות אלי בן דהן, מבקשת לעצור את ההפרדה בין רב ראשי אשכנזי לרב ספרדי ולמנות רב ראשי אחד.

כבר במהלך הבחירות לרבנים הראשיים, בהם נבחרו הרב יצחק יוסף והרב דוד לאו, הצהיר בנט שוב ושוב כי יפעל לאיחוד השורות ולחקיקת חוק למינוי רב ראשי אחד.

לפי הצעת החוק, נשיא בית הרבני הגדול והמשנה לנשיא יתמנו מקרב דייני בית הדין הרבני הגדול בדומה לנשיא בית המשפט העליון והמשנה לנשיא, זאת בניגוד למצב כיום בו הרב הראשי הוא זה שמתמנה לתפקיד נשיא בית הדין הרבני הגדול.

לבני, התייחסה להצעת החוק ואמר כי "בישראל יש ראש-ממשלה אחד, נשיא אחד, נשיא בית משפט עליון אחד, רמטכ"ל אחד - ולכן הגיע הזמן שיהיה גם רב אחד לעם אחד".

"הגיע הזמן שלמדינת ישראל יהיה רב ראשי אחד שיאחד את כל החלקים השונים בחברה הישראלית, רבנות שתיתן שירות לכל עדות ישראל במקום שהמדינה תשמר הפרדה עדתית פורמלית ומיושנת. ניתן לכבד את המסורת מבית של כל אחד ואחת מאיתנו גם מבלי להפריד בין הסמכויות הדתיות העליונות", הוסיפה לבני.

השר נפתלי בנט אמר כי "זהו צעד חשוב שמסמל את אחדות העם. מינוי רב ראשי אחד הוא מהנושאים שהשאלה היחידה היא מדוע הוא לא קרה קודם. זהו מהלך שיסמל אחדות בעם. כיום, כשמתחתנים אשכנזים עם ספרדים, מובן שאין סיבה לשני רבנים ראשיים. כפי שיש כיום רב ראשי צבאי אחד, ואין תפקידים נפרדים לאשכנזים וספרדים בכל תחום, אין סיבה שהדברים ייראו אחרת בתפקיד הרב הראשי".

יצויין כי גם במידה והצעת החוק הזו תאושר היא תחול רק בעוד כעשר שנים, בבחירות הבאות לרבנים הראשיים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר