ח"כ כלפה: "באוצר מנסים למשוך זמן כדי לא לתקצב פיצויים"

במהלך ישיבת ועדת הכספים שעסקה בסופה שפקדה את ישראל, טען ח"כ זבולון כלפה כי האוצר מנסה למשוך זמן כדי לא לתקצב פיצויים לניזוקים. יעקב אשר: לפצות גם אזרחים (בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: פלאש 90)

ועדת הכספים דנה הבוקר (רביעי) בנזקי הסופה החורפית שפקדה את ישראל לפני כשלשה שבועות, בעיקר בתחום החקלאות. חברי הוועדה מתחו ביקורת על כישלון התנהלות השלטונות במהלך ימי הסופה.

סמנכ"ל השקעות ואחראי על הביטוח במשרד החקלאות צביקה כהן אמר במהלך הדיון: "רוב היבול של החקלאים מבוטח אך רוב המבנים החקלאים, בתי צמיחה לולים החממות ובתי הצמיחה שקרסו לא מבוטחים".

"אני מעריך שסכום הפיצוים למבוטחים יגיע בין מאה לשמונים מיליון. עם זאת הנזקים ללא מבוטחים יכולים להגיע לסכומים שבן 25 ל- 50 מיליון. לגבי מה שמבוטח לגביו הכסף כבר בדרך, אך לגבי מה שלא, יש למצוא פתרונות הולמים".

ח"כ ניסן סלומינסקי שאל את נציג האוצר האם המדינה תפצה החקלאים הלא מבוטחים?, נציג האוצר ענה: "אני עוד לא יודעים להשיב לסוגיה זו. אנחנו לא רוצים לפגוע בתמריצים לעשיית ביטוח. בשלב הראשון אנחנו מנסים לסייע לשלטון המקומי".

הסופה החורפית, לפני כשבועיים (צילום: יענקי אריה)

ח"כ זבולון כלפה (הבית היהודי), שמשמש כיו"ר הלובי החקלאי בכנסת, תקף במהלך הדיון ואמר כי: "מישהו כאן לא התעורר. הסופה חלפה לפני שבועיים ועדיין לא טיפלו כראוי בנזקים. מנסים להרדים את העניין על-מנת לתת לזמן לעבור מבלי לתקצב פיצויים".

"מכיוון שיש הקפאה ושלג על משרד האוצר שיהיה גם שלג והקפאה על ועדת הכספים, שלא תאשר בקשות של האוצר. זה יאלץ אותם לזוז. לא תופסים את האירוע בממדים האמיתיים שלו. דבר שני, אני מציע שוועדת הכספים תפרוש את חסותה על האירוע הזה על-מנת שההשלכות של האירוע הזה יבוא לידי סיום בזמן קצר".

בתוך כך, ח"כ יעקב אשר (יהדות התורה) התייחס גם הוא לנזקי הסופה ואמר במהלך ישיבת ועדת הכלכלה כי: "מדברים כאן בוועדה על הפיצויים לרשויות, לגופים הגדולים, אני חושב, שיותר חשוב לדאוג שבסופו של יום הפיצויים יגיעו גם לאותם "נפגעים קטנים", אותם אזרחים ובעלי עסקים קטנים שנפגעו"

"דובר כאן בוועדה על פיצוי הרשויות עקב נזקי הסופה" הוסיף אשר: "אני סבור שחייבים להתחיל להעביר מקדמות עבור פיצויים בגין נזקי הסופה ופגעי מזג האוויר, אבל אני חושב שיש לחייב כל רשות שזכאית לקבל פיצוי, להכין תוכנית ברורה, שתתאר איך היא נערכת לפעם הבאה, על ראש העיר להתריע מראש ולומר, האם הוא יכול להיות ערוך ומוכן, או שהוא צריך עזרה מהמשרדים השונים. אסור שהמחדל הזה של הממשלה והמשרדים הרלוונטיים יחזור על עצמו שוב".

אשר אמר לסיום כי: "חייבים שהדברים ייעשו בצורה כזאת, שכל עירייה תציג למשרד הפנים ו/או למשרד הרלוונטי לאותו עניין, תוכנית אופרטיבית, כדי שלא יהיו תירוצים. מה שיהיה, לא יכול לחזור שוב".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר