אושר: יוגדר בבירור מהו "בשר טרי" ומהו "בשר מופשר"

וועדת השרים לענייני חקיקה אישרה את הצעת החוק הפרטית שהגיש חבר הכנסת זבולון כלפה בנושא שקיפות המזון לצרכנים בתחום הבשר (חדשות, בארץ)

שאול כהנא | כיכר השבת |
(צילום: פלאש 90)

וועדת השרים לענייני חקיקה אישרה את הצעת החוק הפרטית שהגיש חבר הכנסת זבולון כלפה (הבית היהודי) בנושא שקיפות המזון לצרכנים בתחום הבשר.

על פי ההצעה, יתוקן סעיף בפקודת בריאות הציבור כך שעל אריזת הבשר המשווק במרכולים יוגדר בבירור מהו: "בשר טרי" "בשר קפוא" או "בשר מופשר- בשר קפוא שעבר תהליך של הפשרה". על פי הצעת החוק לא יהיה ניתן לשווק למכור לאחסן או לייבא בשר מופשר אלא אם ישווק באריזה שעליה יהיה כתוב בבירור מה מקורו. על אריזת בשר מופשר יהיה כתוב באותיות בגודל זהה לשם המוצר: "מיוצר מבשר קפוא שהופשר- אין להקפיא שנית".

בדברי ההסבר להצעת החוק כותב ח"כ כלפה: "כיום בעסקים העוסקים בשיווק ומכירת בשר נמכרים שלושה מוצרי בשר עיקריים: בשר קפוא, בשר קפוא שהופשר ובשר טרי. הבשר הקפוא נמכר במקררים בעוד שהבשר הקפוא שהופשר והבשר הטרי נמכרים בקצביות לשני מוצרים אלו חזות דומה למרות שהנם למעשה מוצרי בשר שונים לחלוטין".

לדברי כלפה, בשר מופשר, שהוא בשר קפוא שעבר הפשרה, נמכר בקצביה ללא סימון. כך נוצר מוצר בשר קפוא מופשר, הנראה לצרכן דומה בעין בצורתו לבשר טרי, אך למעשה מהווה מוצר שונה וגורם להטעיה חמורה של הצרכנים שאין ביכולתם לזהות את ההבדלים.

"מדובר בחוק שיסייע לצרכנים בהתמודדות היומיומית עם יוקר המחיה וייתן להם עוד כלי לסיוע ברכישה של מוצרי מזון. פעמים רבות אנחנו נופלים בפח ורוכשים בשר כאילו טרי למרות שמדובר בעצם בבשר מופשר, הצעת החוק נועדה למנוע הטעיה זו" סיכם כלפה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר