פרי עונה לאריאל: "חובת גיוס לחרדים היא קו אדום"

לאחר שהשר אורי אריאל טען כי ההסכם הקואליציוני מחייב 'שימוש בכלים כלכליים על פני כלים פליליים', טוען השר יעקב פרי: "הקואליציה מחויבת למתווה הממשלתי" (בארץ)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
השר יעקב פרי (צילום: פלאש 90)

המחלוקת נמשכת: בעוד "הבית היהודי" טוענים כי יתנגדו להכנסת סעיף הסנקציות הפליליות לחוק הגיוס החדש, ב"יד עתיד" מתעקשים להיפך, שהחוק יכלול את חוק הגיוס.

השר יעקב פרי, שעמד בראש הוועדה לשוויון בנטל, כתב בדף הפייסבוק שלו כי סעיף הסנקציות הפליליות הוא חלק מהמתווה הממשלתי לו מחויבת הקואליציה.

"פסיקת בג"צ בנושא עצירת תקציבי תלמידי הישיבות דחויי הגיוס, מחדדת את הדחיפות בחקיקת החוק ומסמנת את תמיכת בג"צ בהחלתה של חובת גיוס על החרדים", כתב השר פרי.

פרי מבטיח כי הם יסדירו "לראשונה, בחוק שירות הביטחון, את סוגיית גיוס תלמידי הישיבות. אותה חובת גיוס שיש על החילונים תחול גם על החרדים".

"חובת גיוס לחרדים היא קו אדום. ללא חובת גיוס - לא יהיה חוק", מבהיר פרי. לדבריו, "מדובר בחוק שיביא שינוי דרמטי ויתקן עיוות של 65 שנים, ואנו נחושים להביא - ונביא - לשינוי היסטורי".

פרי הוסיף וכתב לסיום כי "הוועדה בראשותי, החליטה על חוק הכולל חובת גיוס וסנקציות פליליות. החוק עבר בממשלת ישראל, עבר בוועדת השרים לחקיקה ועבר קריאה ראשונה בכנסת. ולכן אומר זאת בפשטות: הקואליציה מחויבת למתווה הממשלתי ונפעל שכך גם יהיה".

הדברים, באים על פניו כתגובה לדברי השר אורי אריאל מאתמול, שכתב כי "בעקבות פסיקת בג"ץ האומללה שמעתי וקראתי הבוקר כי ישנם איומים על פרישה מהקואליציה אם לא יתקבלו הסנקציות הפליליות".

"אני מבקש להזכיר למי שמאיים את סעיף 8 במתווה המשותף עליו הם חתומים בהסכם הקואליציוני: 'שימוש בכלים כלכליים על פני כלים פליליים'", ציטט אריאל את ההסכם.

"מי שחושב שהוא יפר הסכם קואליציוני והעולם ימשיך כסדרו טועה טעות גדולה. הסכמים קואליציוניים חייבים לכבד ואם זה לא מתאים לו הוא יכול לפרוש", הוסיף השר אריאל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר