הפיצוץ בת"א

מחדל: כוחות הכיבוי הוזעקו בלילה, ולא מנעו את הפיצוץ

מבדיקה ראשונית של המשטרה עולה כי כוחות כיבוי אש הוזעקו כבר בלילה למקרה של דליפת גז בתל אביב, ומסרו כי "הטיפול בשליטה". 9 שעות לאחר מכן, אירע הפיצוץ במבנה ממנו נפצעו שלושה בני אדם, אחת באורח קשה. "לא זוהו כשלים בהתנהלות הצוות. נערוך תחקיר נוסף" אמר מפקד תחנת כיבוי האש (חדשות)

קובי רוזן | כיכר השבת |
זירת הפיצוץ, הבוקר (צילום: פלאש 90)

הפיצוץ בתל אביב: מבדיקה של האירוע שאירע הבוקר (ראשון) ברחוב הרצל בתל אביב, בו נפצעו שלושה בני אדם - אחת מהם באורח קשה, עולה כי כוחות הכיבוי הוזעקו למקום כבר בשעות הלילה לאחר דיווח על דליפת גז, אולם באופן שאינו ברור, דליפת הגז נמשכה והפיצוץ אירע מספר שעות לאחר מכן.

במשטרה טוענים כי הכבאים ידעו על דליפת הגז כבר שעות ארוכות קודם לפיצוץ. בהתייחס לקריאה שהתקבלה בשעות הלילה על דליפה אמרו במשטרה: "נמסר לשוטרים שהטיפול בשליטה וכי אין צורך בנוכחות משטרתית במקום. בשלב זה עזבה הניידת את המקום".

לפי הבדיקה שנערכה, הפניות במשטרה ובכיבוי אש התקבלו כבר בשעות הלילה, זאת בעוד הפנייה שנשלחה לחברת הגז הגיעה רק בשעה 08:00 בבוקר.

טפסר משנה דורון נתנאל, מפקד התחנה האזורית של כיבוי תל אביב, אמר כי כוחות הכיבוי לא הצליחו לזהות את מקור הדליפה. "הצוות בדק את הדירה שלו, לא איתר דליפה והמשיך בכל זאת לסרוק את הבניין, גם באמצעות מכשיר לאיתור דליפות ואף לא אותרה דליפת גז בבלוני הגז".

"לאחר בדיקה מקיפה נאמר למודיע שאם הוא מריח שוב - שיתקשר מייד. בהמשך לא התקשרו אלינו, ערכנו תחקיר היום בשלב הראשוני לא זוהו כשלים בהתנהלות הצוות. נערוך תחקיר נוסף, אם יעלה משהו נפיק את הלקחים".

ישראל אותמזגין, חובש 'איחוד הצלה' שהוזעק לזירת האירוע, סיפר הבוקר: "כשהגעתי למקום ראיתי כי הדירה עולה באש ככה"נ היה אף מעורבות פיצוץ בלון גז, אני ופרמדיק של איחוד הצלה הענקנו טיפול לאשה שנפצעה באורח קשה מכוויות ושאיפת עשן, ולגבר שנפצע בינוני עד קשה משאיפת עשן".

כזכור, לפני כחודשיים, נהרגו ארבעה בני אדם, בהם שלושה בני משפחה אחת, כתוצאה מפיצוץ אדיר בשל דליפת גז, בבניין בשכונת גילה בירושלים.

בפיצוץ אז נהרגו אברהם טופאן (56), אשתו גלית (42) ובנם הפעוט יוסף חיים בן השנתיים. לינדה שוורץ, שנפצעה קשה בפיצוץ מתה מפצעיה בבית החולים כשבוע לאחר מכן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר