"משחרר את רוצחי ילדינו"

הכאב שבוקע: בני משפחות שכולות התפרצו על נתניהו

בשיאו של טקס האזכרה הממלכתי לנפגעי פעולות האיבה בהר הרצל בירושלים, פרצו בני משפחות שכולות במחאה כלפי ראש הממשלה בנימין נתניהו על שחרור מחבלים רוצחים והניפו דגלים אדומים. אחד הנוכחים קרא: "אתה משחרר את רוצחי ילדינו". נתניהו בנאומו: "מצדיע לגבורתכם ולעמידתכם" (ארץ)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
(צילום: באדיבות אתר ynet; תמונה: גיל יוחנן - ynet)

בשיאו של טקס האזכרה הממלכתי לנפגעי פעולות האיבה בהר הרצל בירושלים, פרצו בני משפחות שכולות במחאה כלפי ראש הממשלה בנימין נתניהו.

לאחר שראש הממשלה בנימין נתניהו הוזמן לשאת דברים בטקס, התפרצו בני משפחות לעברו והניפו במחאה דגלים אדומים.

"אדוני ראש הממשלה", קרא אחד הנוכחים שנפצע בפיגוע, "אתה משחרר את רוצחי ילדינו".

במשך דקות ארוכות פעלו מארגני הטקס עם כוחות המשטרה והמאבטחים כדי הוציא חלק מהמוחים ולהרגיע את השאר בכדי לאפשר לראש הממשלה לשאת דברים.

ראש הממשלה, פתח ואמר כי "פעולות האיבה והטרור נגדנו נמשכות קרוב ל-100 שנים. הם התגברו במיוחד במה שקרוי 'תקופת המאורעות' 1939-1936, שבה נרצחו מאות רבות של בני היישוב. גם היום, כמעט 80 שנה אחרי גלי השנאה של אויבינו שטרם השלימו עם קיומנו כאן מתנפצים אל קיר המגן, קיר הברזל של צה"ל וזרועות הביטחון האחרות".

"מלחמת הקיום המתמשכת שלנו גבתה וגובה מאיתנו קורבנות רבים ושמות רבים חקוקים כאן על הקיר מאחוריי, אזרחים שלווים חפים מפשע, יהודים ולא יהודים, נשים וגברים, מקטנות ועד שיבה, שנפלו קורבן לארגוני השנאה והטרור. בני המשפחות היקרות, היום אנו זוכרים את אהובינו שחייהם נגדעו וסיפורם הוא חלק בלתי-נפרד מעלילות התקומה של עם ישראל בארצו", הוסיף ראש הממשלה.

בהמשך דבריו, התייחס ראש הממשלה לשחרור המחבלים שבוצע על ידו ואמר כי "ההחלטה שהתקבלה קשה, היא מתנגשת עם ערך הצדק - כל אחד מרגיש את זה. המציאות המורכבת באזורנו הביאה לכך שבמהלך ארבעת העשורים האחרונים מאז 1970, נאלצו לקבל ממשלות ישראל פעם אחר פעם החלטות אלה שהן קשות מנשוא".

"ידעתי שאפגוש אתכם", אמר נתניהו למשפחות השכולות, "אבל ראיתי זאת כאחריות שלי כראש ממשלת ישראל. אני מצדיע לגבורתכם ולעמידתכם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר