הרב זמיר כהן

גם בלי קוף - האבולוציה היא כפירה; "זריית חול בעיניים"

משרד החינוך החליט להכניס את לימודי תורת האבולוציה באופן חלקי וללא העיסוק במוצא מן הקוף, אבל הרב זמיר כהן, מגדולי המחזירים בתשובה, סבור כי זו זריית חול בעיני התקשורת החרדית: "אי אפשר לומר שבלימוד חלקי אין כפירה". מוסיף: "מחקרים הוכיחו שהנאציזם התפתח בעקבות תורת האבולוציה" (חדשות)

אהרן רבינוביץ | כיכר השבת |
הרב זמיר כהן (צילום: הידברות)

בעקבות החלטת משרד החינוך שנחשפה הבוקר (ראשון), בראשות השר חובש הכיפה שי פירון, על הכנסת תורת האבולוציה הכפרנית אל מערכת החינוך הממלכתית והממלכתית-דתית, ביקשנו לשמוע מהמומחים בתחום מדוע תורת האבולוציה סותרת את התורה הקדושה. הרב זמיר כהן, מגדולי המחזירים בתשובה בדורנו, מסביר בשיחה עם "כיכר השבת" את הסיבות להתפתחות תיאורית האבולוציה וההשלכות הקשות שעתידות להיות לה על ילדי ישראל שייחשפו אליה.

במשרד החינוך אמנם טרחו לציין כי יכניסו למערכת החינוך רק חלק מהתורה הכפרנית, כאשר החלק על התפתחות האדם לא יילמד בבתי הספר, אך הרב זמיר כהן מבהיר כי כל תורת האבולוציה בכללותה, גם ללא החלק על התפתחות האדם, מקורה בכפירה גמורה ובעלת השפעה הרסנית על התלמידים שייחשפו אליה.

לדבריו, הודעת משרד החינוך כי רק חלק מתורת האבולוציה תכנס למערכת החינוך היא "זריית חול בעיני התקשורת החרדית כדי להרגיע את הרוחות". לדבריו, "אסור לשתוק על זה ויש לצאת בגלוי כנגד המגמה הנוראה הזו. אי אפשר לומר שבלימוד חלקי אין כפירה. עצם לימוד וביאור המונח 'אבולוציה' לילדי ישראל במסגרת בית הספר, מהווה לימודי כפירה גמורה".

האם התאוריה הזו סותרת את את הדת היהודית?

"בלי ספק. ישנם מדענים שניסו לחבר בין האבולוציה לתורה ולומר שהקב"ה בחר לברוא כך את אדם הראשון. אבל התאוריה הזו היא אילוץ שמאלצים את התורה להתכופף למדע, כאשר לנו ברור שהפסוק 'וַיִּצֶר ה' אֱלֹקים מִן-הָאֲדָמָה" פירושו של דבר שהקב"ה ברא את אדם הראשון מעפר וכתוב בגמרא שכל מעשה בראשית בקומתם נבראו, שכל יצור נברא שלם.

"אותם אלו שאינם מאמינים בבורא עולם עומדים בפני שאלה. העולם נברא כשהוא היה דומם לחלוטין, כך על פי המפץ הגדול. מצד שני יש יצורים חיים, אז איך הם נבראו. בכדי לצאת מהמבוכה הזו הם טענו שיצור התפתח מיצור פחות מפותח עד חלקיק חומר שקיבל חיים ובשלב מסוים הוא התפתח לקוף ומזה בסוף התפתח האדם".

למה אי אפשר לומר שכך אלוקים ברא את האדם?

"אם הקב"ה היה בורא את האדם כך אז לא הייתה בעיה, אך אנחנו יודעים על פי התורה שלא כך נברא העולם מכיוון שהם נבראו בקומתם וממילא זה האמת.

"אותם שלא מאמינים בבורא עולם נאלצו להגיע לתיאורית האבולוציה ולכן כל התיאוריה יסודה בכפירה, אבל מי שמאמין בבורא עולם לא צריך לומר שהיצורים נבראו בהדרגה ובשלבים, אלא הקב"ה ברא את האדם כך מכיוון שהוא לא מוגבל והוא יכול לברוא את העולם בצורה מושלמת".

מה לגביי ההוכחות המדעיות לאותן תיאוריות?

"היהדות מכירה בכך שהקב"ה הטמיע מערכות הגנה בגופן של כל בעלי החיים בשביל שבתנאים מסוימים הם ישרדו - זה ברמת המיקרו, אבל עדיין ברור שג'ירפה לא תהפוך לעולם לקוף או שור שהולך על פני האדמה לעולם לא יצמיח כנפיים גם אם יעברו מיליוני שנים - כמו שהם טוענים שיצורים מסוימים שהלכו על האדמה פיתחו כנפיים.

"היה דיון באוניברסיטת חיפה יחד עם מלומד מוסלמי ודוקטור אביגדור בליס. שאלתי את הדוקטור, שייצג את המדע והאבולוציה, שאתם בונים תיאוריה שלמה על כך שיצור התפתח מיצור, אבל אם אין בורא לעולם איך היצור הראשון הדומם התפתח וקיבל חיים, ואם יש בורא עולם אז אין לו צורך לברוא את זה בשלבים, והוא ענה שזו אחת מהשאלות שאין למדע תשובה עליה - איך דומם הפך לחי".

אנחנו מבינים באופן ברור שהתיאוריה הזו היא סתירה מוחלטת לתורה, אז מה אנחנו אמורים לעשות בקשר לתכנית משרד החינוך לגביי אותם ילדים?

"אנחנו צריכים לצאת בקריאה לכל הרבנים באשר הם שבחג השבועות הקרוב יקדישו דרשה מיוחדת ויבקשו מהציבור להעביר בדחיפות את הילדים מבתי הספר הממלכתיים והממלכתיים-דתיים לבתי ספר תורניים, בכדי שכל ההורים יידעו שאסור להשאיר את הילדים באותם בתי ספר. זהו צו השעה. מכיוון שאנחנו לא רוצים שכל הדור הבא יגדל כופר לחלוטין בקב"ה ובתורה.

"בנוסף, יש כאן אמירה גדולה למנהיגי הציבור הדתי-לאומי במה שנוגע לדימוי שהם הפכו את הציבור הדתי-לאומי בעיני משרד החינוך והציבור החילוני כמי שיכול בקלות לכפור בתורה, זאת בניגוד גמור למצביעים של אותה מפלגה, אבל זו האווירה שישנה בגלל המלחמה בעולם התורה.

"תורת האבולוציה - כפירה גמורה" (שאטרסטוק)

"מחקרים הוכיחו שהנאציזם התפתח בעקבות תורת האבולוציה. היטלר האמין באבולוציה, על פיה, בטבע רק החזק שורד, ועל פי זה הוא בנה את התורה שלו שלא רק יהודים צריכים להיכחד אלא גם מפגרים ובעלי מומים ולכן צריך למחוק אותם, כלומר האבולוציה מחקה את המצפון והרגש האנושי. האבולוציה הפכה את העולם לג'ונגל ושם מי שמסוגל לטרוף את השני יכול לעשות זאת בלי בעיות.

"גם מנהל "יד ושם" לשעבר אמר שהאבולוציה מחקה את ה"לא תרצח" מהתורה, וזו עוד נקודה למחשבה למנהיגות החילונית בארץ האם יהיה נכון להכניס חינוך כזה לבתי הספר.

"ברגע שאתה מלמד ילד שהוא נולד מקוף קדום ואנחנו סוג של חיה משוכללת והאדם אינו נזר הבריאה, אז כמו שהאריה יכול לטרוף זברה ואין טענה כלפיו כך כל אדם יכול למחוק את השני ואין טענה כלפיו כי אנחנו חלק מהג'ונגל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר