בגלל רצח אבו חדיר והמבצע בעזה: פחות משתתפים בסיורי סליחות

חרדים רבים שנהגו לקחת חלק ב"סיור סליחות" בעיר העתיקה בירושלים, חוששים לעשות זאת השנה בשל רצח מוחמד אבו חדיר ומבצע צוק איתן. אחת מהם: "עכשיו זה מסוכן" (חדשות)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
(צילום: יונתן זינדל / פלאש90)

שבועות אחדים לפני ראש השנה, עשרות בני אדם מגיעים להשתתף בסיורי סליחות ברחובות העיר העתיקה בבירה, אולם השנה, בניגוד לשנים עברו, מתקשים האחראים על הסיורים להשיג קבוצה בה משתתפים חרדים דתיים וחילונים כאחד, וזאת בשל חשש של רבים מידויי אבנים לעברם.

האחראים על הסיורים טוענים כי בעקבות רצח מוחמד אבו חדיר, מבצע "צוק איתן" והפרות הסדר במספר שכונות בירושלים בהן העיר העתיקה והרובע היהודי, רבים חוששים להגיע ולהשתתף בסיורים. "הם חוששים שערבים יידו אבנים ויזרקו בקבוקי תבערה לעברם במהלך הסיור, ולכן הם מעדיפים לא להסתכן ופשוט לא להגיע". אומר אחד האחראים.

"קשה לנו לשכנע אותם להגיע, ובצדק. תראה, רק בחודש האחרון שמענו על כמה מקרים של יידויי אבנים בעיר העתיקה ובפסגת זאב. אנחנו שומעים גם על דגלים של דאע"ש או דגלים שדומים להם המתנוססים מחלונות בתים של ערבים בירושלים וזה מפחיד" הוסיף.

חיה, תושבת בני ברק המגיעה לסיור סליחות מידי שנה, אומרת ל"כיכר השבת" כי השנה תחרוג ממנהגה: "אני לא יודעת מה יכול לקרות לנו במהלך הסיורים האלה ולכן אני מעדיפה שלא להגיע לסיורים אלא רק לכותל ולחזור הביתה".

לטענתה, גם הקרובים אליה סירבו להגיע לסיורים בשל החשש הביטחוני. "לא רק אני חוששת, ניסתי לארגן שאני וכמה חברות יחד עם המשפחה נסייר בקבוצה עם מאבטח וכולם סירבו להצעה. הם אמרו שעכשיו זה מסוכן"

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר