משרד החינוך: יתאפשר לשלוח ילדים לגנים פרטיים

בעקבות מחאת ההורים נגד החלטת משרד החינוך לפיה החל משנת הלימודים הבאה לא יתאפשר לשלוח את בני השלוש לגני ילדים פרטיים, הוא מבהיר כי החוק לא יאכף (בארץ)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
(Wissam Nassar - פלאש90)

אחרי שמשרד החינוך הודיע בשבוע שעבר כי החל משנת הלימודים הקרובה, לא יוכלו הורים לבני שלוש לשלוח את ילדיהם לגנים פרטיים, במשרד מקלים ומבהירים.

בהודעה שפרסם המשרד בשבוע שעבר, נכתב כי החל משנת הלימודים הבאה, תשע"ו, ייכנס לתוקפו חוק חינוך חובה חינם לגילאי 3-4. ילדים בגילאים אלה יזכו לפיקוח על מסגרת הגן הציבורי או הפרטי שהינו בעל רישיון הפעלה. ההחלטה עוררה כעס רב בקרב הורים רבים שהתקוממו נוכח ההחלטה ופתחו במחאה נגד המשרד.

בעקבות זאת הבהיר במשרד החינוך כי "בשלב הראשון, המשרד לא יפעיל במסגרת יישום החוק אמצעי אכיפה, במטרה לאפשר למסגרות הגן הפרטיות ללא רישוי להשלים את הליך יישום החוק".

מנתוני המשרד עולה, כי בשלוש השנים ליישום הרפורמה למעלה מ-90 אחוז מהילדים בגילאי 3-4 שולבו בגני הילדים הציבוריים או הפרטיים בעלי הרשיון.

מנכ"לית משרד החינוך מיכל כהן, התייחסה למצוקת הסייעות בגנים הציבוריים ואמרה: "אנו מודעים לכך כי היקף הצוותים החינוכיים הפועלים בגן לרווחת הילדים, אינו מספק, ועל כן פעלנו להגדיל את צוות הגן באמצעות כ- 1,000 בנות שירות לאומי. המענה אינו מלא, ולפיכך המשרד שוקד כל העת על מציאת פתרונות שיקלו על עומס העבודה בגן".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר