העותרים זועמים

הקרב על קווי המהדרין: שר התחבורה משהה החלטתו

בהיכל בג"ץ נער דיון נוסף בפרשת קווי המהדרין, חודשים אחדים אחרי ששר התחבורה ישראל כץ הביע תמיכה מסוימת בהפרדה. העותרים: "היתה תלונה של אישה שעלתה בדלת האחורית והיא נפלה כתוצאה מכך". בג"ץ ממתין בינתיים להחלטת שר התחבורה. דיווח (חדשות)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
(פלאש 90)

שוב מגיע נושא קווי המהדרין לדיון בבג"ץ, ושוב אין הנושא מוכרע לכאן או לכאן. הדיון שנערך בעניין קווי המהדרין הותיר את שופטי בג"ץ ממתינים לשר התחבורה, ישראל כץ, שבינתיים נראה כתומך של ההפרדה בקווים השונים.

"אני מניחה שתהיה החלטה של השר בעניין אחרי החגים", אמרה בדיון נציגת משרד התחבורה עורכת הדין דנה בריקסמן, "על כל פנים השר החליט שאין סיבה שהוא יזדרז להחליט".

לפני כמה חודשים הורה בג"ץ לשר התחבורה להסביר בתוך מדוע לא יישם את המלצות הוועדה לבחינת התחבורה הציבורית בחברה החרדית שקבעה כי קווי המהדרין מפלים נשים, ולכן יש לבטל אותם.

בג"ץ לא קיבל עדיין החלטה האם להמתין לשר התחבורה או להכריע בעצמו בנושא.

במהלך הדיון, נשמעו תלונות סביב קווי המהדרין וההפרדה בהם. "היתה תלונה של אישה שעלתה בדלת האחורית והיא נפלה כתוצאה מכך", אמר אחד מנציגי העותרים, "עוד תלונה של בחורה שרצתה לעלות בקו בצפון והנהג אמר לה שיש רק שני מקומות לגברים".

השר כץ הפתיע לפני כמה חודשים כשהודיע בתשובה לשאלת המדינה, כי משרד התחבורה יאפשר את ההפרדה הקיימת בקווי המהדרין.

השר אמר את הדברים בתשובה לעתירה שהגישו ארגוני זכויות האדם בשיתוף עם התנועה הרפורמית שדרשו לאסור הפרדה באוטובוסים בין גברים לנשים.

בכך הצטרף השר לעמדת עסקני וועדת המהדרין שדרשו לאפשר את ההפרדה בקווי המהדרין ברחבי הארץ.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר