22 מיליון מקומות ישיבה

ישראל עוברת לחשמל: זה סכום העסקה הגרנדיוזית לרכישת קרונות חשמליים

בהתאם למדיניות שרת התחבורה ולאחר אישור דירקטוריון הרכבת, מנכ"ל משרד התחבורה משה בן זקן חתם עם מנכ"ל אלסטום ישראל ערן כהן על רכישת הקרונות (תחבורה, בארץ)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
חתימת עסקת הענק לרכישת הקרונות החשמליים

הסכם רכש להצטיידות רחבת היקף בקרונות ו'קרונועים' חשמליים, נחתם במעמד מנכ"ל משרד התחבורה והבטיחות בדרכים משה בן זקן, נשיא אזורי של חברת אלסטום אנדרו דלון ומנכ"ל אלסטום ישראל ערן כהן.

עלותה של תכנית הרכש הגרנדיוזית, של רכישת 81 קרונות דו קומתיים תוצרת אלסטום ו-81 קרונועי 'ddemu' תוצרת סימנס, היא בהיקף כולל של כ-1.7 מיליארד יורו. עבודת המטה המאומצת שרוכזה על ידי מנכ"ל המשרד, יחד עם רכבת ישראל ומשרד האוצר, נערכה בהתאם להוראת שרת התחבורה מירי רגב.

במשרד התחבורה מדגישים כי מדובר בתכנית שמטרתה לשפר את השירות הרכבתי וטיפול בעומסי הנוסעים.

במסגרת התכנית, נרכשו קרונות חדשים שיוסיפו כ-22 מיליון מקומות ישיבה (בחישוב שנתי). הרכש שאושר יכלול רכבות ארוכות שמשפרות את מסוגלות הנסיעה של הרכבת, ומאפשרות הקטנה של גודש הנוסעים והצפיפות ברכבות.

עוד נמסר ממשרד התחבורה על הרכש, כי התכנית החדשה תגדיל בעשרות אחוזים את קיבולת הנוסעים, תפחית את הצפיפות בשעות השיא, ותשפר את השירות הרכבתי.

כאמור, הרכש שאושר כולל 96 קרונות דו קומתיים מתוצרת 'אלסטום' העולמית, ביניהם גם קרונות מרוהטים באופן ייעודי לנסיעה עם אופניים(!) - אלה יאפשרו להאריך את כל הרכבות מסוג זה ל-8 קרונות.

כמו כן, מהלך זה יאפשר להוציא מהשירות רכבות חד קומתיות בעלות קיבולת נמוכה יותר בהשוואה לחדשות, והפעלת רכבות בתצורה מיטבית כאשר סך מקומות הישיבה ברכבות יעמוד על כ-1,200.

ה'קרונועים' החשמליים מתוצרת 'סימנס' יצטרפו ל-24 סטים הפעילים בצי הרכבות של ישראל מזה כשנתיים, ול-36 סטים נוספים אשר צפויים להתחיל להגיע לישראל במהלך השנה הנוכחית. הקרונות הדו קומתיים מתוצרת 'אלסטום' יצטרפו ל-580 קרונות מסוג זה הקיימים בצי.

במסגרת תהליך הקליטה של ה'קרונועים' החשמליים, ישודרגו ה'קרונועים' החדשים שיגיעו החל מסוף השנה הנוכחית, יוגדלו השולחנות הקיימים היום לשולחנות עבודה גדולים יותר שיתאימו לעבודה עם מחשב נייד.

כמו כן, גם המושבים ברכבות ישודרגו ויתווספו שקעי טעינה מסוג USB ושקעים חשמליים תקניים שיספקו 220 וולט. כמו כן, יותקן בכל רכבת קרון אופניים ייעודי בו יוגדל מרווח הפנים, ויותקנו בו מתקני עגינה לאופניים לצד אמצעי בטיחות נוספים.

יו"ר דירקטוריון רכבת ישראל, עו"ד משה שמעוני בירך על ההחלטה וציין כי זוהי "בשורה לנוסעים". הוא שיבח את שרת התחבורה ואמר: "אנחנו ממשיכים את החלטה של שרת התחבורה לחבר את ישראל באמצעות רשת מסילות".

הוא ציין כי ברכבת ישראל "נערכים לשלב הבא בתוכנית שהוא להסיע את ישראל עם צי חדיש, חשמלי, ירוק ונקי לסביבה, אשר ישפר משמעותית את השירות הרכבתי בכל הארץ. זאת בהמשך לתוכנית החומש שאושרה על ידי דירקטוריון הרכבת. אני מודה להנהלת הרכבת ולאנשי משרד התחבורה ומשרד האוצר על תמיכתם במהלך".

מנכ"ל משרד התחבורה משה בן-זקן אמר: "ההסכם שנחתם עם חברת אלסטום העולמית מלמד כי היא מאמינה בחוסנה ובאיתנותה של הכלכלה הישראלית גם בימי מלחמה. ההסכם מגיע לאחר עבודת מטה מאומצת של משרד התחבורה ורכבת ישראל תוך שיתוף פעולה מלא עם משרד האוצר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר