דרישה: "לפתוח בחקירה פלילית נגד גבי גזית"

התנועה החברתית-חרדית "טוב", דורשת מהיועץ המשפטי לממשלה להעמיד לדין את גבי גזית. "דבריו הם בבחינת חופש השיסוי". דיווח

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |

יממה עברה מאז הפריח גבי גזית לחלל האוויר את נאום ההסתה שלו נגד החרדים, ועל שולחנו של היועץ המשפטי לממשלה הולכות ונערמות בקשות לחקירה פלילית נגד העיתונאי המסית.

גזית, כזכור, פער את פיו במהלך תוכנית הרדיו שלו ב"רדיו ללא הפסקה" נגד המגזר החרדי.

"החרדים האלה, העלוקות, התולעים האלה. אלה שלא משרתים בצבא אבל עצם קיומם בבתי המדרש, בישיבות ובכוללים מושתת על היסוד שצה"ל הוא מגן העם. החרדים שונאים את המדינה, הוא אמר והציע: "צריך לכלוא אותם בשכונותיהם, לנתק אותם מצינור החמצן של הקידמה, להותיר אותם לבד בעליבותם ובשנאתם".

אתמול, דקות לאחר ההתבטאות החריפה, פרסם "כיכר השבת" את הדברים כשמאוחר יותר מצטרפים אליו כלי תקשורת נוספים.

הפרסום חולל סערת ענק ובעקבותיו שיגרה מפלגת "טוב", התנועה החברתית-חרדית קריאה ליועץ המשפטי לממשלה, עו"ד יהודה ויינשטיין, להעמיד את גזית לדין ולפתוח בחקירה פלילית נגדו.

במכתב מנומק היטב, מסביר עורך-הדין של התנועה כי דבריו של גזית הם בבחינת "חופש השיסוי". הוא מכנה את הדברים שאמר "מסיתים ומשתלחים", וטוען כי אם לא תהיה תגובה הולמת, התבטאויות כאלה עלולות להביא לאלימות.

אתמול הגישה מערכת "כיכר השבת", באמצעות עורך-הדין חגי אדורם תלונה דחופה למועצת העיתונות הישראלית נגד גזית בשל הסתה חמורה.

עורך-הדין אדורם כותב המכתב התלונה: "תוכן דבריו הארסיים של מר גזית תוך שימוש בביטויים - 'עלוקות', 'תולעים', 'אמונות חשוכות פרימיטביות שטופות שנאה', 'פרזיטים מהסוג הגרוע ביותר', מזכירות דרכי, ותכני, תעמולה מתקופה אפילה בהיסטוריה האנושית מהז'אנר של "דר– שטירמר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר