נר שישי

החנוכיה המוזיקלית: האלבום השישי של אהרן רזאל

מידי יום בחנוכה, 'המבקר' נתנאל לייפר בוחר אלבום מוזיקלי אחר לפי מיקומו בדיסקוגרפיה של הזמר, והיום עם האלבום השישי של אהרן רזאל "מה עשית היום" (מגזין)

נתנאל לייפר | כיכר השבת |
(צילום: יח"צ)

הזמר והיוצר אהרן רזאל, הוא אחד היוצרים הפורים ביותר במוזיקה היהודית. הוא הוציא כבר 13 אלבומי אולפן מקוריים ולמעלה מ-25 שנה הוא יוצר ומופיע משיריו המקוריים וגם עם אחרים. אלבומו השישי שיצא בשנת 2011 - "מה עשית היום", היה אלבום משמעותי ביותר בקריירה של רזאל.

האמן והיוצר שהחל באותם ימים גם להיראות כחרדי, אחרי שנים של שארוולים וכיפות סרוגות ענקיות, הצליח לקבל לראשונה לקבל הכרה משמעותית גם בחוץ עם שירו "מה עשית היום" שזכה לאהדה רבה. רזאל אמנם הצליח בעבר להיכנס גם עם שירו "זמן הגאולה" לרדיו הכללי אך אז היה זה שיר שנתפס כ"דתי" וסווג ככזה. שיר הנושא של האלבום, זכה הפעם למקום קליל יותר למרות המסר הרוחני העמוק שלו.

רזאל היה אז בדיוק אחרי האלבום "להיות מחובר" שהיה כולו באווירת הגירוש מגוש קטיף והאלבום "מה עשית היום" היה שונה לחלוטין וכללי יותר ללא רמיזות פוליטיות וכדומה. רזאל באותם ימים היה גם אחרי שיתופי פעולה מעניינים עם גדולי הזמר החסידי, מרדכי בן דוד ובנו יידל ושיתוף הפעולה הזה היה משמעותי ככל הנראה לשני הצדדים.

מהאלבום בלטו הלהיטים "הולך בשביל" - דואט נפלא עם שולי רנד שמושר עד היום בהופעותיו של רזאל, "מחכה לאור" בדואט עם האח יונתן רזאל ו"ותחזינה עינינו", בסגנון הרגאיי הנהדר.

רזאל חידש באלבום שלושה שירים מאלבומיו הראשונים, שקיבלו עיבוד מחודש באדיבותו של אבי טל, המפיק המוזיקלי של האלבום - "קום צא לשדה", "רוץ בין עצי הזית" ו"פתאום אדם נולד".

האלבום הזה הוא גם נקודת התפר בין אהרן רזאל ה"רגיל" לאהרן רזאל של ה"קודש", מיד אחרי האלבום הזה הגיע האלבום "קבעתי את מושבי" אלבום שכולו שיר אהבה לתורה, שהתקבל באהבה רבה גם בציבור החרדי והפך את רזאל למי שהוא היום, האיש שקובע את מושבו בבית המדרש אבל גם יודע לגעת בכולם עם שיריו הייחודיים והמקוריים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר