סיכום חדשות החג והשבת:

אבו מאזן בנאום תוקפני נגד ישראל; בריטניה נגד דאעש

זמן קצר קודם ראש השנה הגיעו ראש הממשלה ושר האוצר להסכמות בנושא תקציב המדינה • אבו מאזן נשא נאום חריף נגד ישראל והאשים אותה ברצח עם • בריטניה מצטרפת למאבק העולמי נגד ארגון "דאעש" ומטוסיה כבר חגים בשמי עיראק • ניצחון דיפלומטי לישראל בעצרת האו"ם • סיכום חדשות החג והשבת (חדשות)

אבו מאזן (Issam Rimawi /Flash90)

• זמן קצר קודם כניסת ראש השנה, הודיעה לשכת ראש הממשלה בנימין נתניהו כי רה"מ הגיע להסכמה על שר האוצר יאיר לפיד באשר לנושא התקציב, לפיו לתקציב מערכת הביטחון יתווספו 6 מיליארד שקלים במסגרת התקציב לשנת 2015, יעד הגירעון יעמוד על 3.4 אחוזים והמסים לא יעלו.

עוד סוכם במסגרת הפשרה כי בין 7 ל-8 מיליארד שקלים יועברו למערכת הביטחון לכיסוי הוצאות מבצע צוק איתן. לאחר יום הכיפורים, יובא התקציב לאישור הממשלה.

• ניצחון דיפלומטי לישראל בראש השנה: הצעה של המדינות הערביות שקראה לצרף את ישראל לאמנה הבינלאומית למניעת הפצת נשק גרעיני - נדחתה ברוב של 12 מדינות בוועידה הכללית של הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית. יצויין, כי גם בשנה שעברה בשנים שלפניה נדחו הצעות דומות שהגישו המדינות הערביות.

• יושב ראש הרשות הפלסטינית אבו מאזן נשא אתמול (שישי) נאום חריף במיוחד כנגד ישראל בעצרת האו"ם, והאשים כי ישראל ביצעה רצח עם במהלך מבצע "צוק איתן". לדבריו: "אנחנו שומרים על זכותנו להגן על עצמנו מפני מכונת המלחמה של ישראל הכובשת והגזענית. לא נשכח ולא נסלח ולא נרשה לפושעי המלחמה לחמוק מעונש".

במשרד ראש הממשלה אמרו בתגובה לנאום אבו מאזן כי הוא "רצוף שקרים". שר החוץ אביגדור ליברמן אמר כי: "אבו מאזן משלים את החמאס כשהוא עוסק בטרור מדיני ומעליל עלילות שווא על ישראל".

• הפרלמנט הבריטי החליט כי כוחות חיל האוויר של בריטניה יצטרפו למתקפה המשולבת נגד ארגון המדינה האיסלאמית. קודם לכן הודיעו גם דנמרק ובלגיה על הצטרפות למלחמה האווירית בארגון ועל שליחת מטוסי קרב שלהן לאזור.

על רקע החלטת הפרלמנט הבריטי, מטוסי קרב בריטיים כבר יצאו לאזור עיראק שם פועל בעוצמה ארגון דאעש, ולפי סוכנויות הידיעות הם חגים באוויר וממתינים לפקודה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר