ההמלצה: מוקד 100 ארצי למשטרה

הוועדה המשטרתית בראשות סגן המפכ"ל, שהוקמה בעקבות מחדל שיחת הטלפון בחטיפת שלושת הנערים, המליצה לבטל את שבעת מוקדי 100 הנוכחיים והקמת מוקד ארצי (בארץ)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
(צילום ארכיון: פלאש 90)

אחרי המחדל באירוע חטיפתם ורציחתם של שלושת הנערים אייל יפרח, גיל-עד שער ונפתלי פרנקל הי"ד, במשטרת ישראל ממשיכים להפיק לקחים בניסיון למנוע מקרים דומים.

הוועדה המשטרתית בראשות סגן המפכ"ל ניצב ניסים מור, שהוקמה בעקבות המחדל, המליצה בימים האחרונים כי יש לבטל את שבעת מוקדי 100 הנוכחיים והקמת מוקד ארצי שיאחד את כל המוקדים, ואליו יגיעו כל השיחות, בשונה מהנעשה כיום שהשיחות מועברות למוקד המשטרתי הקרוב למקום ביצוע שיחת החירום.

על-פי הדיווח הבוקר (שלישי) ב"ישראל היום", מסקנה זו מעוררת דילמה בצמרת המשטרה משום שלדברי כמה קצינים מדובר בלקיחת אחריות ממי שמטפלים באירועים בשטח.

"יש קשר בין שיחת האזרח למוקד למי שמשגר את הניידת. כשאתה מנתק את הקשר הזה יכולים להיווצר בעיות", אמר גורם במשטרה.

מנגד, אמר קצין אחר כי דווקא יישומה של המסקנה הזזו תיטיב עם הטיפול באירועי חירום. "הדרך היחידה לטפל באירועים, לפקח עליהם ולשלוט בהם בצורה טובה היא לרכז את הטיפול במקום אחד. מדובר בלא פחות ממהפך. זה נוגד את הדנ"א המשטרתי שרגיל לעבוד באופן מבוזר ולא מרוכז".

בעקבות המחלוקת בצמרת המשטרה, הורה מפכ"ל המשטרה, רב-ניצב יוחנן דנינו להמתין עם יישום ההחלטה עד לדיון מיוחד נוסף שיתקיים בסוגיה זו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר