המשא ומתן מתקדם

מסתמן: בממשלה הקרובה יהיה מספר שיא של שרים; גנץ סירב להמליץ על לפיד

האם בכנסת הבאה נראה עומס של "חברי כנסת נורבגיים"? על פי הסיכומים בקואליציה העתידית, אנו צפויים לשיא במספר השרים שישבו סביב שולחן הממשלה | עד יום שישי צפויים כל המפלגות להגיע לנשיא | נתניהו רוצה להקים ממשלה עד רביעי הבא (חדשות)

יוני גבאי | כיכר השבת |

נשיא המדינה, יצחק הרצוג, החל מוקדם יותר היום (רביעי) בהליך ההתייעצות ונציגי הסיעות - הליכוד, יש עתיד, המחנה הממלכתי וש"ס עלו למעונו, כאשר הסבב צפוי להעירך עד יום שישי, אז יטיל את הרכבת הממשלה על בנימין נתניהו.

סבב ההתייעצויות אצל הנשיא הוא הליך פורמלי, כאשר אין כל ספק, כי הנשיא יטיל את הרכבת הממשלה על נתניהו, גם מכיוון שרוב 'גוש השינוי', ככל הנראה לא ימליץ על יאיר לפיד על תפקיד ראש הממשלה.

ולכן, כל העת עסוק נתניהו ביחד עם נציגי המפלגות בהרכבת הממשלה הבאה ובניסיון לייצר הסכמות, כאשר כפי שדווח מוקדם יותר ב'כיכר השבת', הוא מתכנן להקים ממשלה כמה שיותר מוקדם, אפילו כבר ביום רביעי הבא.

על פי הפרסום ב'חדשות 12', אחד הדברים שמפלגות גוש הימין כבר הגיעו להסכמות, זה גדול הממשלה, אשר על פי התכנון עומדת להיות עם 30 שרים (בממשלה היוצאת היו 27 שרים, אך הממשלה מנתה רק 61 ח"כים. י"ג), על פי מפתח של שר לכל שני חברי כנסת.

מכיוון שהממשלה היוצאת הרחיבה את החוק הנורבגי, על פי המסתמן בכנסת הבאה אנו הולכים לראות הרבה חברי כנסת נורבגים.

עד עתה הגיעו לנשיא ארבע מפלגות, הליכוד וש"ס המליצו על בנימין נתניהו, יש עתיד על יאיר לפיד, ואילו במחנה הממלכתי, סירבו להמליץ על לפיד ונמנעו מהמלצה. לסיכום: 43 המליצו על נתניהו, 24 על לפיד ו-12 נמנעים.

הנשיא הרצוג צפוי להודיע כבר ביום ראשון הקרוב, כי לאחר שמיעת כל המפלגות, הוא ממליץ על נתניהו. במהלך השיח עם המפלגות, אמר הרצוג, כי הוא מכחיש את הידיעות לפיהן, הוא פועל להקמת ממשלת אחדות והבהיר, כי הוא אינו מתכוון להתערב.

נציג הליכוד אצל הנשיא, חבר הכנסת יריב לוין, שעתיד לקבל תפקיד בכיר בממשלה הקרובה, אמר לאחר צאתו מבית הנשיא: "קיבלנו מנדט ברור למשול ואנחנו מתכוונים לעשות זאת. אנחנו נמצאים בשיאו של מו"מ קואליציוני, שבסופו יגיעו המסקנות לציבור - אנחנו נכניס גם את פסקת ההתגברות".

כפי שדווח מוקדם יותר ב'כיכר השבת', ראש הממשלה המיועד, בנימין נתניהו, נפגש היום (רביעי) עם בכירי גוש הימין והחל רשמית במשא ומתן להקמת ממשלתו השישית. בין הצדדים נרשמה התקדמות משמעותית.

נתניהו אמר במהלך הפגישות כי הוא מתכוון להשביע ממשלה כבר בימים הקרובים ולהגיע להשבעת הכנסת, בשבוע הבא, עם הסכמים קואליציוניים חתומים ובכך לזרז משמעותית את הליך חילופי השלטון.

ל'כיכר השבת' נודע כי נתניהו הסכים לדרישת חברי הכנסת משה גפני ובצלאל סמוטריץ' וסעיף 'פסקת ההתגברות' ייכנס למסמך העקרוני של ההסכמים הקואליציוניים, לצד חלוקת התיקים. באשר לשאר הנושאים והדרישות, הצדדים ידונו ויגיעו להסמכות לאחר הקמת הממשלה.

בסיום הפגישה בין נתניהו לגפני, נמסר מטעמו של גפני: "הפגישה התנהלה באווירה טובה ונרשמה התקדמות משמעותית וסוכם כי הפגישות יימשכו לקראת הקמת הממשלה בקרוב".

גם בלשכת סמוטריץ' מסרו על התקדמות משמעותית במשא ומתן ובתום הפגישה עם נתניהו נמסר: "הפגישה התנהלה באווירה טובה ונרשמה התקדמות משמעותית לקראת הקמת ממשלה לאומית".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר