מלחיץ? תקראו!!

בשעה טוב נולד תינוק חדש? זה המדריך המלא לרחיצתו

מזל טוב! נולד לכם תינוק? אחד הרגעים המלחיצים עבור הורים טריים הוא רחיצת התינוק בימים הקרים של החורף. כיכר מציע: המדריך המלא שייסע לכם לרחוץ את התינוק בכייף (בריאות)

מישאל לוי | כיכר השבת |
תינוק חדש | ארכיון (צילום: שאטרסטוק)

תינוק חדש במשפחה זאת חוויה מרגשת, אך גם מלחיצה. האושר גדול, אך אתו מגיעה תחושת אחריות עמוקה: נשמה שרק אתם אחראיים עליה, וגורלה מופקד בידיכם. אחד הרגעים המלחיצים ביותר להורים טריים - הוא הרגע שבו הם צריכים לרחוץ את התינוק בפעם הראשונה. האם זה באמת מלחיץ?

'כיכר' מציע - המדריך המלא לרחיצת התינוק החדש:

תדירות הרחצה

אם התינוק שלכם רגוע בשעת הרחצה, תוכלו לרחוץ אותו מדי יום, בומיוחד בעונות החמות שבהן התינוק מזיע, אולם אין כח מניעה לרחוץ אותו מדי יום גם בימים החורף הקרים - אם תקפידו לשמור עליו בטמפרטורות נכונות, וכשהתינוק לא עובר מקור לחום בצורה קיצונית.

מתי כדאי לרחוץ אותו?

הקפידו שלא לרחוץ את התינוק מיד לאחר זמן ההאכלה, אך מצד שני לא כדאי לרחוץ אותו על בטן ריקה. הוא עלול שלא להיות נינוח בשעת הרחצה, והחוויה שיכולה להיות נעימה עבורכם ועבור התינוק - עלולה להיהפך לסיוט מתמשך. לכן - השתדלו לרחוץ אותו כשהוא לא רעב, אך לא בטווח הקצר של הארוחה.

שימוש באביזרים

גם אם אתם לא אוהבים פיצ'יפקעס ואביזרים מיותרים, כדאי לכם לשקול ברצינות להשתמש במושב מיוחד לרחיצת התינוק. המושב יסייע לכם לשמור על 2 ידיים פנויות, ויכול למנוע מקרים של החלקה מהמים או חלילה החלקה לתוך המים. ככלל - רחיצת התינוק יכולה להיות רגע קסום ומהנה - ולפעמים לחץ ואי נוחות עלולות לפגום בתחושה ההנאה שלכם ולהוסיף לחץ מיותר.

בנוסף, חשוב להקפיד על גובה המים בגיגית הרחצה - ולדאוג שמפלס המים לא יעלה על ראשו של התינוק.

טמפרטורת המים

תינוקות רגישים לקור ולחום, ובמיוחד בימי החורף הקרים - חשוב לרחוץ את התינוק בגיגית מתאימה עם מים בטמפרטורה מתאימה, שלא תהיה קרה מדי עבור התינוק, ומצד שני, שעורו העדין של התינוק לא יכווה מחום המים. כלל הטמפרטורה המומלצת היא 37 מעלות צלזיוס.

הקפידו שגם חדר הרחצה לא יהיה קר מדי, כשהטמפרטורה המומלצת היא 26 מעלות. אם אין לכם תנור או מפזר חום בחדר האמבטיה - כדי לכם לשקול לרחוץ את התינוק בתוך גיגית חמה בחדר ממוזג או מוסק. גם אם אתם מסוגלים לסבול את פערי החום שבין המים שבמקלחת לקור שבחוץ - התינוק שלכם רגיש יותר.

סיום הרחצה

לאחר הרחצה נגבו את התינוק במגבת עדינה, באמצעות טפיחות קלות על גופו ולא באמצעות שפשוף המגבת על הגוף - התינוק. הקפידו להלביש אותו מיד, ולשמור אותו בחלל סגור עד שהגוף והשיער שלו יתייבשו בצורה מוחלטת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר