עגבניות ואבוקדו, תה ירוק ולימון; השילובים הכי בריאים

ירקות ופירות בתפריט הם נוסחה בדוקה לשיפור הבריאות, אך שילובי מזון נכונים יכולים להכפיל את היתרונות הבריאותיים ולספק תוצאה מנצחת. קבלו 5 שילובי אוכל שאתם חייבים לנסות (אוכל)

דינה פלר | כיכר השבת |
אבוקדו ועגבניות (צילום: shutterstock)

עגבניות ואבוקדו. השומנים הבריאים שבאבוקדו מגבירים פי 4 את ספיגת הליקופן הבריא שבעגבניות. ביחד הירקות האלה מפחיתים את הדלקות השונות בגוף ועוזרים למנוע היווצרות של תאים סרטניים. המטבח המקסיקני עשיר במתכונים שמשלבים את שני הירקות הבריאים האלה.

עגבניות ואבוקדו, יכולים למנוע יצירת תאים סרטניים (צילום: shutterstock)

תה ירוק ולימון. טעימים ובריאים בפני עצמם, ביחד המוצרים האלה הופכים לפצצת אנטיאוקסידנטים אמתית. מה גם שמדובר במשקה טעים ביותר: תה ירוק עם מיץ לימון טרי. שילוב בין מיץ הדרים לתה ירוק מגביר פי 6 את ספיגת האנטיאוקסידנטים בהם התה הירוק עשיר כל כך.

תה ירוק ולימון, שילוב ימנע את הפגיעה בספיגת הברזל (צילום: shutterstock)

לתה ירוק גם תכונה פחות טובה של מניעת ספיגת הברזל בגוף, אך כשמוסיפים לתה ירוק את מיץ הלימון, פגיעה בספיגת הברזל יורדת בצורה משמעותית. מומלץ מאוד להחליף את כוס קפה של הבוקר בכוס תה ירוק עם מיץ לימון סחוט.

פסטה וחומץ. בשונה משילובים הקודמים, הפעם מדובר בשילוב פחות ידוע. מאכלי פסטה פופולריים וטעימים ידועים כמזונות שגורמים לעליה חדה של רמת הסוכר בדם, בדומה ללחם לבן. אך רמת הסוכר גם יורדת מהר, וכך יוצא שמהר מאוד אחרי שאנחנו מסיימים מנת פסטה טובה אנחנו שוב מרגישים רעבים.

פסטה וחומץ, השילוב הפחות ידוע (צילום: shutterstock)

מחקרים הראו שהוספת החומץ לרוטב שאיתן מוגשת הפסטה עוזרת להפוך את השינוי ברמת הסוכר בדם למתון יותר. האנשים שאכלו פסטה עם רוטב שכלל חומץ זמן רב יותר נשארו שבעים. העובדה הזאת מאפשרת לכלול את הפסטה בין המנות הדיאטטיות, אך בשילוב רוטב מתאים. המנה האופטימאלית במקרה הזה היא סלט פסטה בשילוב חלבונים, למשל חתיכות עוף, ורוטב שכולל שתי כפות חומץ. זוהי מנה טעימה, בריאה וגם משביעה לאורך זמן.

חלב ובננות. מוצרי חלב עשירים בסידן, ובננות עשירות בסיבים תזונתיים שמגבירים את ספיגת הסידן. סיבים תזונתיים הדומים לאלה שיש בבנות, ישנם גם באספרגוס, כרשה וארטישוק ירושלמי.

השילוב של בננות או ירוקות דומים עם חלב או מוצרי חלב יוצר מאכל שתורם לחיזוק העצמות. מי שמעדיף מאכלים מתוקים יכול להכין מילקשייק בננה ,ואלה שמעדיפים את המלוחים יכולים להתפנק עם אספרגוס ברוטב שמנת.

בננות וחלב, מחזקים את העצמות (צילום: shutterstock)

דג ויין אדום. הדג בדרך כל מוגש עם היין הלבן שעוזר להדגיש את הטעמים העדינים של מאכלי הדגים. אבל שיקולי הבריאות אומרים לנו להגיש עם מנות הדגים דווקא את היין האדום.

דג ויין אדום, להגן על החומצות בגוף, כדאי להוסיף גם שום (צילום: shutterstock)

נוגדי חומציות הטבעיים שנמצאים ביין אדום מגנים על חומצות כמו אומגה-3 מפני הרס. לכן שילוב בין דג ים עשיר באומגה-3, כמו למשל סלמון, וכוס יין אדום, יוצר מאכל שמיטיב מאוד עם מערכת הלב וכלי הדם שלנו. שילוב השום במאכל הדג שיוגש עם היין האדום רק יגביר את התכונות הטובות של הארוחה הזאת, כי יין אדום גם מחזק את ההשפעה החיובית של השום על המערכת החיסונית שלנו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר