ריבלין צפה במערכות הנשק החדשות: "עבודת קודש"

נשיא המדינה ראובן ריבלין ביקש בתעש וסקר את מערכות הנשק החדשות שנעשה בהן שימוש במהלך מבצע צוק איתן: "אתם המפעל הראשון שבחרתי להגיע אליו בכהונתי" (חדשות, בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
הנשיא ריבלין, הצהריים (צילום: לע"מ)

נשיא המדינה ראובן ריבלין קיים הצהריים (שני) ביקור ביטחוני בתעשייה הצבאית. במסגרת הביקור סקר ריבלין את פעילות התעשייה הצבאית וכן מערכות נשק חדשניות שהשתתפו במבצע "צוק איתן" ובניהן פגז החצב - פגז טנקים מדויק המאפשר פגיעה נקודתית במבנים תוך מיזעור הפגיעה בבלתי מעורבים ומינימום נזק לסביבה, רימון בטיחותי – שאינו מתפוצץ מפגיעת קליע, מסגרת פריצה המאפשרות חדירה מידית למבנים ופצצה אווירית מדויקת ורקטות למגוון טווחים שפותחו ויוצרו בתעש.

הנשיא המשיך לסקירת מערכת "שמים אדומים" לגילוי זיהוי והשמדה של איומים אוויריים כגון כלי טיס בלתי מאויישים, מיגוניות – מבנה ייחודי ממוגן נייד נגד טילי גראד, לתושבים באזורי עימות ולאבטחת חומרים מסוכנים.

ריבלין ברך את מתכנני המתקן על עבודתם: "מכם ניתן ללמוד מהי יכולת יצירה, עבודתכם מייצגת שילוב של יצירה עם תעשייה שחשובה לכלכלתה של מדינת ישראל. בתעש מתקיימים זה לצד זה, הצורך הביטחוני והיכולת הצבאית שלנו ליצור את כל אותן המערכות מצילות החיים לצד הצורך לקיים את העניין המסחרי. באנו לכאן לברך על התרומה של כל אותם עובדים. כולכם מהווים שכבת הגנה על מדינת ישראל".

"כל עם ישראל מודה לכם" וסיף הנשיא ריבלין: "אתם עושים עבודת קודש ויש על מי לסמוך. אתם המפעל הראשון שבחרתי להגיע אליו עם תחילת כהונתי ואתם מהווים דוגמא ומופת"

יו"ר מועצת המנהלים של תעש אודי אדם, הודה לנשיא ואמר :"מבצע צוק איתן - הוכיח שוב כי מדינת ישראל יכולה לסמוך רק על עצמה בכל הקשור לביטחונה. במבצע צוק איתן, נעשה שימוש מבצעי במערכות הנשק וטכנולוגיות מתקדמות של חימוש מדויק שהותאם למתארים אורבניים צפופי אוכלוסיה אזרחית. וזאת במטרה לפגוע נקודתית במטרה תוך מניעת פגיעה בבלתי מעורבים וילדים ומזעור הנזק לסביבה".

מנכ"ל תעש אבי פלדר הודה לריבלין על הביקור וציין כי "במהלך מבצע צוק איתן - התקיימה בחברה פעילות מסביב לשעון במטרה להקדים אספקות לצה"ל. תעש פיתחה בשנים האחרונות תחמושת מדויקת ללוחמה אורבנית לפגיעה מדויקת ונקודתית בכוחות עוינים- שפועלים מתוך אוכלוסייה אזרחית".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר