תעלומה בלב ג'נין

הרופא המחבל ש'נהרג' התעורר לחיים - ומת; האם ירה על כוחות הביטחון?

הפלסטינים טענו כי הרופא הפלסטיני נהרג מאש צה"ל, ובישראל הגיבו כי מחבלים תפסו מחסה מאחורי אמבולנס וירו משם • בהמשך, תפנית בעלילה: הרופא עדיין חי ותיעוד חדש חושף כי הד"ר עצמו הוא זה שירה על הלוחמים לפני שנפגע. בהמשך מת (ביטחוני)

הרופא יורה לעבר הלוחמים? (צילום פלסטיני, מתוך הרשתות החברתיות)

כוחות של לוחמי ימ"ס, צה"ל, מג״ב ושב"כ פעלו היום (שישי) לאור יום במחנה הפליטים ג'נין, במסגרת פעילות בסיומה נתפס דיאא מחמד יוסף סלאמה, בן 24, תושב מחנה הפליטים ג׳נין, פעיל חמאס כשברשותו נשק M-16.

דיאא היה מעורב במספר פיגועי ירי בתקופה האחרונה ותכנן פיגועים נוספים. באיתור נוסף במרחב נתפס וסט צבאי ונשק נוסף מסוג M-16. כמו כן, נעצרו בפעילות שני חשודים נוספים.

במהלך הפעילות בג'נין נזרקו מטענים ונורה ירי מאסיבי של חמושים פלסטינים לעבר הכוחות. הכוחות ירו ירי מדוייק לעבר חמושים שזוהו במרחב וזוהו פגיעות.

אחד הנפגעים באירוע, הוא רופא פלסטיני בסהר האדום, ד"ר עבדאללה אבו תין. תחילה דיווחו הפלסטינים על מותו, ואף ידעו לספר כי הוא נהרג מירי של צלף ישראלי בעת שסייע לפצועים.

בישראל מנגד, האשימו כי כי מחבלים פלסטינים תפסו מחסה מאחורי אמבולנס, משם ירו לעבר כוחות הביטחון, וזה מה שגרם לפגיעה ברופא.

חמושים ליד אמבולנסים של הסהר האדום (צילום פלסטיני, מתוך הרשתות החברתיות)

בשלב זה, חלה תפנית בעלילה. הפלסטינים דיווחו לפתע כי הרופא לא מת, והוא עדיין חי אחרי שהצליחו בפעולות החייאה מתקדמות להשיב את ליבו לפעילות.

גורם ביטחוני בישראל עדכן אף הוא גירסה ומסר כי "אחרי תחקיר ראשוני, נבדקת האפשרות שהשתתף בירי נגד לוחמי צה"ל".

בסרטון שהופץ על ידי הפלסטינים מהאירוע, בו רואים את המחבלים יורים מאחורי האמבולנס, ניתן אף לשמוע כיצד קוראים בשמו של הרופא, כאשר פונים אל היורה.

דובר צה"ל הדגיש בהודעה רשמית כי "שהות אזרחים בלתי מעורבים במרחב לחימה מהווה סכנת חיים ממשית".

מנהל בית החולים בג'נין מסר: "הוא עדיין בחיים, אך מצבו קשה מאוד. הוא מונשם ומורדם". בסופו של דבר, בבית החולים קבעו את מותו של הרופא המחבל.

הרופא הפלסטיני לצד חמושים (צילום פלסטיני, מתוך הרשתות החברתיות)

בכתבה זו נעשה שימוש בצילומים אשר בעל הזכויות בהם לא נודע או לא אותר, בהתאם להוראות סעיף 27א לחוק זכות יוצרים. אם הנכם בעלי הזכויות שלחו הודעה על כך בצירוף הצילום המקורי לדוא''ל desk@kikar.co.il.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר