סמסונג מצטרפת למציאות הרבודה: קבלו את ה"Samsung Gear VR"

דיווחים שמתחזקים בימים האחרונים מלמדים שגם ענקית האלקטרוניקה Samsung מצטרפת לטרנד מציאות הרבודה, ותשיק עוד השנה את דגם ה-'Samsung Gear VR' (דיגיטל, חדשות)

חיים אבני | כיכר השבת |
משקפי מציאות של גוגל (צילום ארכיון: באדיבות בית חב"ד)

את טרנד ייצור ופיתוח הגאדג'טים מתחום המציאות הרבודה, שמציגה את המציאות האמתית במקביל למציאות המדומה של המשחקים, הציגה גוגל, כשהציגה את ה-Google glass שלה. מאז עבר עולם המחשוב הרבה מהפכות, אך חפיצי מציאות הרבודה נשארו כאחד הפרויקטים העתידיים המסקרנים ביותר בעולם המחשוב.

כעת מצטרפת גם סמסונג לגוגל, פייסבוק ועוד כמה חברות שכבר מפתחות או פיתחו משקפי מציאות רבודה. אתר "Sammobile" חושף כי סמסונג תציג עוד השנה מערכת מציאות רבודה, שצפויה להיקרא Samsung Gear VR. ותתווסף לשאר מוצרי ה-Samsung Gear של החברה שמציעה ותציע בעתיד שלל מוצרי מחשוב לביש.

בניגוד למשקפי ה-Google glass של גוגל, ולמכשירי מציאות הרבודה של פייסבוק ושאר החברות. ב-Samsung Gear VR לא תמצאו חיישנים, ואפילו לא מעבד. מדובר בסוג של מנשא חכם, שישתמש בטלפון חכם מבית סמסונג, כדי לתת לכם מציאות רבודה.

כך למשל חיישני התאוצה והכיוון של הסמארטפון שלכם, ישמשו את Samsung Gear VR כדי לקבוע מתי ואיך אתם מזיזים את הראש, ולעדכן את המכשיר בהתאם. גם המסך והמצלמה יהיו של הסמארטפון, שישב בתוך ה-Samsung Gear VR. כך יוכלו לחסוך במחיר המכשיר, שלולי זאת היה מגיע לאלפי דולרים.

(צילום: Sammobile)

המכשיר יתחבר לטלפון חכם מבית סמסונג בעזרת חיבור USB, וכאמור ישתמש בחיישני הטלפון. אך הוא יכלול כפתורים ייעודיים ומשטח מגע מיוחד, שינהלו את הטלפון ללא צורך להסיר אותו מהמתקן.

המכשיר פותח בשיתוף פעולה בין סמסונג לחברת Oculus שנרכשה על ידי פייסבוק, המפתחת במקביל גם מכשיר למציאות רבודה אמיתית. הצפוי להיחשף רשמית לקראת סוף השנה האזרחית הנוכחית, ולצאת לשוק במהלך השנה האזרחית הבאה. מחירו צפוי לעלות כ-350 דולרים, לעומת מעל ל-1500 דולרים שעולים משקפי המציאות הרבודה של גוגל.

עולם המציאות הרבודה

סמסונג לא הראשונה להציג מוצר כזה. ענקית האינטרנט גוגל, חילקה למשתתפי הכנס האחרון שלה, קרטון הנראה פשוט, אך יחד עם סמארטפון ואפליקציה ייעודית הופך למכשיר מציאות רבודה זול במיוחד. גוגל אף פרסמה כיצד תוכלו להכין את המנשא בקרטון פיצה. גם מתקן זה משתמש במסך ומצלמת הטלפון, כמו גם בחיישנים שלו, על מנת להפוך אותו למכשיר המציג לכם מציאות רבודה.

נראה כי עולם המציאות הרבודה, שנראה מסקרן מאוד, צד את עיניהן של החברות הגדולות בתחום המחשוב. כך גוגל עובדת כבר זמן רב על ה-Google glass שלה, שכבר נמצא בשימושם של אלפי אנשים. גם פייסבוק רכשה לפני כמה חודשים את חברת אוקלוס, ששותפה בפיתוח המוצר הנוכחי, כמו גם משקפי מציאות רבודה 'אמיתי', בסכום של למעלה משני מיליארד דולרים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר