צפו: אינטל חשפה את הדור הבא של מעבדיה

ענקית השבבים אינטל אשר אחראית על חלק ניכר מהתקדמות עולם המחשוב שחררה סרטון המסביר את הליך הייצור של הדור הבא של מעבדי החברה ה- Broadwell שמיוצר כעת על ידי אינטל ומביאה את לעולם דור חדש של מזעור (דגיטל)

חיים אבני | כיכר השבת |
(צילום מסך )

ענקית השבבים האמריקנית, אינטל, ללא ספק חתומה על חלק נכבד מההתקדמות המטאורית של עולם המחשוב בעשרות השנים האחרונות. כאשר מאז החלה לייצר את המעבדים המודרניים, אשר דוחסים לשבב אחד את רוב אמצעי העיבוד הנדרשים ממחשב מודרני, הלכו השבבים ומוזערו, במה שנחשב למדע בדיוני.

וכעת מביאה אינטל לעולם את הדור הבא של מעבדי המחשבים, מעבדי ה-Broadwell. כאשר גם הפעם מדובר במעבדים מתקדמים ביותר, אשר מיוצרים בארכיטקטורה חסרת תקדים של 14 ננומטר. דהיינו, כל טרנזיסטור במעבדים החדשים הינו בגודל 14 מיליארדי המטר.

המעבד החדש גם מביא לעולם טכנולוגיה חדשנית, אשר ממזערת עוד יותר את שבבי העיבוד על ידי בניית השבב בצורה תלת מממדית ולגובה, כך ניתן לחסוך בשטח השבב, ובכך להתאימו גם למכשירים זעירים יותר.

בדור החדש של המעבדים, שמו באינטל דגש על שיפור משמעותי של הביצועים, ודאגו לכך 'שהמעבד לעולם לא יתקע בשימוש קונבנציונאלי'. כמו כן שיפרו באינטל את נתוני צריכת החשמל, וכעת המעבדים, אשר נותנים כוח עיבוד כפול, צורכים כמחצית מצריכת החשמל של הדור הנוכחי של מעבדי אינטל.

המזעור של אינטל

אינטל כאמור לוקחת את העולם שוב צעד אחד קדימה, כשהמתחרה העיקרית שלה, AMD, עומדת הרחק מאחור עם שבבים בטכנולוגיה של 28 ננומטר. ולפי תחזיותיה של אינטל, עד שנת 2018 החברה כבר תחל לייצר מעבדים בטכנולוגיה חסרת תקדים של 8 ננומטר בלבד. מה שישפר לאין ערוך את הביצועים.

תהליך המזעור, אשר מבוצע בממוצע אחת ל-3 שנים על ידי אינטל, מאפשר ביצועים טובים יותר, בעיקר בזכות העובדה כי ניתן לדחוס הרבה יותר טרנזיסטורי עיבוד בשטח קטן, וכמו העובדה שהמזעור תורם לחסכון משמעותי בצריכת החשמל.

באינטל משתדלים ללכת לאורו של 'חוק מור', שקבע היו"ר הקודם של החברה, ולפיה בכל שמונה עשר עד 24 חודשים יוכפל כוח העיבוד המסופק מהמעבד. באינטל גם קבעו את שיטת ה'טיק טוק', אשר קובעת כי במוצר ה'טיק' החדש של החברה יבוצע מזעור לרמה חדשה שטרם הייתה. ובדור הבא אחריו, ה'טוק', מתמקדים בשיפור הארכיטקטורה הקיימת. מעבדי דור Broadwell הינם מוצרי ה'טיק', שכאמור ממזערת לרמה חסרת תקדים את העיבוד המודרני.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר