"אברכדברא": רובוט רופא חולים • פיתוח ישראלי

רובוט חדש של חברת 'אבראכדברא רובוטיקס' הישראלית ירפא חולים אחרי אירוע מוחי, כך מבטיחים מפתחיו שמתמודדים דווקא בתורכיה בתחרות אל מול חברות ערביות (דיגטל)

דינה פלר | כיכר השבת |
(צילום: אבראכדברא רובוטיקס)

מאות אלפי אנשים בעולם כולו סובלים מפגיעות תפקודיות שונות כתוצאה מאירוע מוחי. כתוצאה מהאירוע אנשים רבים מאבדים יכולות מוטוריות וקוגניטיביות, מתקשים לתפקד בחי היום-יום. המרכזים השיקומיים עמוסים, התורים לטיפולים במימון המדינה או קופת החולים תמיד ארוכים, וכל מי שנתקל בבעיה יודע עד כמה קשה לקבל עזרה הולמת בלי להיכנס להוצאות עצומות. בסיכומו של דבר, השיקום של האנשים האלה הוא תהליך ארוך ויקר מאוד.

הסטרט-אפ הישראלי "אברכדברא רובוטיקס" פיתח רובוט מיוחד המסוגל להפוך למאמן אישי של בן אדם שנפגע, ולהפוך את התהליך השיקומי הארוך לבר-השגה לכל אחד! האלגוריתמים המיוחדים שפותחו עבור הרובוט הזה מאפשרים לו ללמוד את הצרכים של החולה ולהתאים לו את התכנית השיקומית בהתאם למצבו וקצב התקדמותו.

הרובוט מלווה את הבן אדם במשך כל שעות היממה, מתאים את התרגילים מסוגים שונים למצבו העדכני, לומד את תוצאות התרגילים ובהתאם לכך מפתח את התכנית לשלב הבא. עבודה יום-יומית עם הרובוט החכם מאפשרת לכל חולה לחזור לחיים ולתפקוד המקסימאלי. הניסויים המוצלחים שהרובוט הזה עובר בימים אלה מוכיחים את החשיבות העצומה של הפיתוח הזה, והבשורה הטובה שהוא מביא למאות אלפי אנשים במדינות שונות בעולם, ולא רק בישראל.

"אברכדברא רובוטיקס" לא הסתפקו בשינוי המציאות עבור חולים קשים והחליטו לשנות גם את המציאות של ישראל. מנהלות הסטארט-אפ החליטו להרים את הכפפה ולהשתתף בתחרות הבינלאומית היוקרתית ביותר לסטארט-אפים טכנולוגיים - Global Webit Congress, שהגמר שלו יערך בעוד כחודש באיסטנבול. בתחרות משתתפות עשרות חברות ערביות ותורכיות, ובהתחשב במצבה הלא פשוט של ישראל בעולם היום ובמיקום התחרות, האתגר היה לא קל בכלל. "אבראכדברא רובוטיקס" עבר את השלב הראשון בו השתתפו 2000 חברות ועבר לשלב השני, בו משתתפים רק 200 סטרט-אפים.

כעת האתגר הגדול ביותר של "אברכדברא רובוטיקס" הוא לא רק לתת מענה הולם לעדר חברות ערביות ותורכיות המתחרות בסטרט-אפ הישראלי, אלא גם לייצג בגאווה את ישראל על הבמה של התחרות, לתת מענה מוחשי ביותר להשמצות רבות שאנחנו שומעים לצערנו בערוצים שונים בעולם. כמו כל הסטארט-אפים, גם "אברכדברא רובוטיקס" חולמים על הזכייה והפרס שייתן להם אפשרות לפתח את המוצר, אבל יותר מכל הם רוצים להיות על הבמה בגמר.

לדברי הבעלים, מבחינתם זו ההזדמנות להראות גם את המוח הישראלי שמביא לעולם טכנולוגיות מדהימות, וגם את הלב הישראלי שמתמקד בעזרה לחולים. בימים טרופים אלה, כשהניצחון של הסטרט-אפ הישראלי על עשרות חברות ערביות ותורכיות הוא ניצחון לאומי, מאות ישראלים עוקבים בדריכות אחרי לוח ההצבעה בפייסבוק.

"אברכדברא רובוטיקס" הצליחו בשלב הזה להתברג לחמישייה הפותחת שמקבלת חסינות וזכות לעלות על הבמה. האתגר המרתק עדיין בעיצומו, אבל החוכמה היהודית והאופטימיות הישראלית מאפשרים גם לבעלים של החברה, וגם לתומכיה לקוות כי ממש בקרוב יוכלו להביא בשורה לחולים וגאווה לישראל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר