פרשת הטאבלטים "החינמיים": תביעה ראשונה הוגשה נגד פלאפון

פרשת הטאבלטים המשווקים כחינמיים ללקוחות החברות הסלולריות שהתפוצצה לאחרונה, הובילה לתביעה ראשונה נגד חברת פלאפון על ידי בני זוג הטוענים כי הוטעו על ידי נציגים בחברת פלאפון ששיווקו להם את מחשבי הלוח כמתנה חינמית

חיים אבני | כיכר השבת |
טאבלטים (צילום: shutterstock)

פרשת 'הטאבלטים במתנה' שנחשפה באתר YNET לאחרונה, ולפיה חברות הסלולר ובראשן חברת פלאפון משווקות ללקוחותיהן מחשבי לוח במסווה של הטבה חינמית. אך למעשה הטאבלטים נמכרים ללקוחות ביוקר, כשחלק מהמחיר מקוזז בהטבה, אך לא הסכום כולו.

כעת הוגשה לבית משפט השלום בירושלים תביעה ראשונה בנושא, על ידי בני זוג מירושלים, שטוענים כי הוטעו על ידי נציגים בחברת פלאפון ששכנעו אותם לרכוש את הטאבלטים המיותרים במחיר יקר ממחירם בשוק, במסווה של הטבה חינמית שלא תעלה להם דבר.

על פי כתב התביעה, בני הזוג י.כ. וא.כ. הגיעו בשתי הזדמנויות שונות למרכז השירות של פלאפון בירושלים במטרה להלין על גובה החשבון החודשי. הפעם הראשונה בחודש דצמבר 2013 ובפעם השנייה בחודש מרץ 2014. בכל אחד מן הפעמים הללו נאמר להם כי הם זכאים לקבל 2 טאבלטים 'במתנה'.

אלא שלאחר זמן הם גילו שהם מחויבים בתשלום עבור טאבלטים אלו ו/או עבור רובם בתשלום מלא של 100 ש"ח לחודש כפול 36 חודשים. באופן זה נמכרו להם, ללא שהם מבינים שמדובר בעסקת מכר לכל דבר ועניין, 4 טאבלטים. למעשה מדובר במחיר של 3,600 ש"ח עבור כל טאבלט. מחיר גבוה בהרבה ממחיר השוק של אותו מוצר.

(FLASH90)

בכתב התביעה נאמר כי הגב' כ. הדגישה בפני נציגת השירות של פלאפון כי היא כלל איננה מעוניינת במוצר. וזאת אמרה לה דברים בסגנון: 'מה אכפת לך ? זה בחינם, זאת מתנה'. דברים ברוח זאת נאמרו גם על ידי מר כ. בביקורו במרכז השירות של פלאפון וכך נאמר גם לו בתשובה על ידי נציגי פלאפון. כי הטבאלטים הינם מתנה ללא כל עלות לצרכן.

כך גם באשר לטלפון נייד שנמסר לגב' כ. בעת שביקשה לתקן מכשיר סמארטפון שנשבר המסך שלו. באותה הזדמנות נמסר לה מכשיר של חב' אלקטל אשר לא נאמר לה כי היא מחויבת בתשלום בגינו והיא סברה כי בדומה למקרים אחרים בעבר הוא ניתן לה לזמן מוגבל וללא תשלום.

כשביקשה להחזיר אותו נאמר לה כי היא למעשה רכשה את המכשיר ותשלם בגינו למעלה מ-1,200 ש"ח. מכשיר, בו כלל לא הייתה מעוניינת. באופן זה, תוך הטעייה לכאורה של בני הזוג כ. שווקו להם על ידי פלאפון מכשירי ציוד קצה שיחייבו אותם בתשלום בגינם במשך שלוש השנים הבאות בסך של למעלה מ-12,000 ש"ח.

פלאפון סירבה לבטל הסכמים אלו בטענה שהם נחתמו כדת וכדין. זאת, הגם שלטענת בני הזוג כ. לא כך הוצגו להם עסקאות אלו. מתוך השוואה לפרסומים שונים בכלי התקשורת, הם אינם היחידים שהתלוננו על כך.

מכתב לחברת פלאפון מאת עו"ד משה מובשוביץ - עורך דינם של בני הזוג כ. לא נענה והם הגישו את התביעה בעניין הנ"ל לבית משפט השלום בירושלים. מספר ימים לאחר מכן התקבלה אצל עורך דינם תשובה טלפונית מאת חב' פלאפון כי בני הזוג כ. חתמו על הסכמים ואין בכוונת פלאפון לבטל הסכמים אלו.

מחברת פלאפון לא התקבלה תגובה נכון לשעת פרסום הידיעה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר