צפו: אינטל הציגה כיסא גלגלים חכם

ענקית השבבים אינטל השיקה אמש שבב עיבוד חדש אשר פותח בישראל, ויפתח את הדרך לתוכנית של אינטל למחשב נייח ללא צורך בכבלים. בנוסף הציגה אינטל בשיתוף עם ענקית המחשבים 'דל' את הטאבלט הדק ביותר בעובי 6 מ"מ בלבד, שכמובן עושה שימוש בשבבי אינטל. אך אותנו כבש כיסא הגלגלים החכם הראשון שהציגה אינטל

חיים אבני | כיכר השבת |
(סטיבן הוקינג ופרויקט אינטל)

ענקית השבבים האמריקנית אינטל ממשיכה את היסטריית ההשקות שאנו חווים בשבוע האחרון, כשהיא משיקה מספר מוצרים חדשניים. כמו למשל מחשב בגודל של בול, שכולל גם תקשורת אלחוטית. ואמור לשמש את מה שבאינטל מכנים "האינטרנט של הדברים", שכולל בעיקר מוצרים חכמים ומוצרי מחשוב לביש.

אך אותנו כבש קונספט כסא הגלגלים החכם שהציגה אינטל, שאמור לספק הגנה מרבית לנכים המרותקים לכסאות הגלגלים. אינטל חשפה לראשונה פרויקט של כסא גלגלים ייחודי ומקושר שעוצב על-ידה. בנוסף, אמור הכסא לנטר את בריאותם של החולים, ולשתף אותם אם מי שהם ירצו. הכסא החכם גם יוכל למצוא את הדרך ולנווט אליו, כמו גם להתחמק ממכשולים.

לנאום ההשקה, הצטרף בשיחת וידאו הפיזיקאי הנודע, סטיבן הוקינג, בכדי לדון באופן שבו טכנולוגיה לנכים משמשת לעתים קרובות ככר הניסיונות לטכנולוגיית העתיד. הפרויקט המחיש כיצד ניתן להפוך כסא גלגלים סטנדרטי למכשיר מחובר ומונע ע"י נתונים בעזרת ערכת הפיתוח Intel Galileo ופתרונות Intel Gateway.

מלבד הכסא החכם, מייקל דל, מנכ"ל דל, ובריאן קרזניץ מנכ"ל אינטל סקרו את הטאבלט החדש של דל - ה-Dell Venue 8 7000 Series – הטאבלט הדקיק בעולם, שעוביו 6 מ"מ. הטאבלט, שצפוי לצאת לחנויות לקראת סוף השנה, כולל גם מצלמת Intel RealSense snapshot בעלת תכונות צילום מתקדמות. בין היתר, המצלמה והתוכנה המפעילה אותה מאפשרות יצירה של מפת עומק ברזולוציה גבוהה על מנת לאפשר מדידה, מיקוד מחדש ובחירת פילטרים בנגיעת אצבע.

בנוסף, חשפה אינטל לראשונה את מעבדי סקיילייק שמפותחים בישראל. מדובר במעבדים בארכיטקטורת 14 ננומטר, אשר שיושקו במחצית השניה של 2015. מעבדים אלה יכללו גם את טכנולוגיית Intel Wireless Gigabit Docking (WiGiG) שמפותחת במרכז הפיתוח בפתח תקווה, ומאפשרת להיפטר כליל מהכבלים המחברים את המחשב: WiGiG תאפשר עגינה אלחוטית, צג אלחוטי וטעינה אלחוטית של מכשירים.

(סטיבן הוקינג ופרויקט אינטל)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר