תדפיס לי מחשב: הכירו את החברה הישראלית שרוצה לכבוש את שוק המעגלים המודפסים

האם חברת מדפסות התלת ממד הישראלית תכבוש את שוק האלקטרוניקה? ננו דיימנשן הישראלית רוצה לעשות מהפך בתהליכי הפיתוח של חברות הטכנולוגיה כשהיא מציגה מדפסת תלת ממד אשר מדפיסה מעגלים אלקטרונים מודפסים בטכנולוגיה חדשנית וייחודית אשר תוזיל ותקצר משמעותית את הליך פיתוח אבות טיפוס של מוצרים אלקטרונים (דיגיטל)

חיים אבני | כיכר השבת |
(צילום: ננו דיימנשן)

ישראל נחשבת כבר שנים רבות, כמדינה אשר תרומתה לתחום המחשוב בכלל, ולשבבי העיבוד בפרט, רבה מאוד. כך למשל מרכז הפיתוח של אינטל בישראל, כבר רשם לזכותו את פיתוח שבבי העיבוד מסדרת Core 2 וסנטרינו, שנחשבו כשבבים ששינו את עולם שבבי העיבוד בשעתם.

כעת חברה ישראלית חדשה, בשם ננו דיימנשן, אשר מוזגה לאחרונה לחברת הטכנולוגיה הבורסאית זד.בי.איי הישראלית גם היא. מביאה לעולם מהפכה חדשה, בדמות טכנולוגיה חדשנית להדפסת מעגלים אלקטרוניים מודפסים (PCB), אשר משמשים כל מוצר אלקטרוני.

מעגלים אלקטרונים מודפסים, אשר מכונים PCB, הינם כרטיסים המיועדים לשבבים אלקטרוניים. הדוגמה הנפוצה והמוכרת היא לוח האם, אשר כל מחשב מכיל. אך למעשה כל מוצר אלקטרוני מכיל מעגל מודפס, אשר מכיל בתוכו סבך של מוליכים חשמליים, אשר משמשים תחליף למאות או אלפי חוטי חשמל אשר נצרכים על מנת להעביר את האותות והחשמל בין רכיבי העיבוד השונים.

ההתמקדות של החברה בהדפסת מעגלים אלקטרוניים מודפסים, נולדה מתוך צורך שזיהו היזמים, אשר גדלו בעולם הטכנולוגיה. מטרת המדפסת של החברה לספק למהנדסים בחברות וגופים העוסקים בפיתוח ומייצרים מאות אבות טיפוס של מוצרים מידי שנה, כלי יעיל, מהיר וזול יותר לעבודתם.

בעזרת המדפסת ניתן יהיה לקצר תהליכי פיתוח ולהוזיל אותם. כיום נאלצים היצרנים להזמין את אבות הטיפוס מיצרני מעגלים אלקטרוניים מודפסים, בתהליך יקר וארוך שלוקח כשבועיים, במיוחד כאשר יש מספר רב של אבות טיפוס עד לקבלת מוצר סופי. בעזרת המדפסת החדשנית יוכלו לקוחות הקצה לייצר אבי-טיפוס של מעגלים אלקטרוניים מודפסים במקום ובתוך דקות במקום להמתין ימים ושבועות.

מודל ההכנסות של ננו דיימנשן מבוסס על מודל ההכנסות המוכר של עולם המדפסות: הכנסות ממכירת המדפסות, שירות ומוצרים משלימים ונלווים דוגמת דיו ננו מוליך ודיו מבודד.

מדפסת התלת ממד של ננו דיימנשן מהווה מודל ראשוני למדפסות המקצועיות שהחברה מעוניינת לייצר ולמכור בעתיד, בין היתר, למעבדות פנימיות של תאגידים וחברות הפועלות בתעשיית האלקטרוניקה והחשמל המקומית והעולמית, והעוסקות בפיתוח וייצור מוצרים מבוססי PCB.

השלמת הפיתוח של ננו דיימנשן, מהווה פריצת דרך של ממש בתעשיית האלקטרוניקה. וסביר להניח כי מדפסות שכאלו ימצאו את דרכן לחברות היי-טק רבות ואף למוסדות חינוך טכנולוגיים לרבות האוניברסיטאות אשר במסגרת הלימוד והמחקר מייצרים מעגלים מודפסים רבים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר