דיווח: ענקית המחשבים HP תתפצל ל-2 חברות

אחרי שענקיות האינטרנט איביי ופייפאל הודיעו על פיצול מתוכנן בשבוע שעבר, הגיע כעת תורה של HP האמריקנית שעל פי דיווח בוול סטריט ג'ורנל מתכננת להודיע מחר על פיצול החברה לחברה המציעה פתרונות ארגוניים ולחברה העוסקת במחשוב אישי

חיים אבני | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

סוף עידן נוסף בעולם המחשוב? ענקית המחשוב האמריקנית Hewlett-Packard אשר נחשבת לאחת מן היצרניות הגדולות בתחום המחשוב הביתי בפרט, אך גם בתחום השרתים העסקיים - עומדת לקראת פיצול. כך דיווח ה"וול סטריט ג'ורנל" מפי גורמים המעורים בנושא.

על פי הדיווח, החברה צפויה להודיע לבורסה לניירות ערך בניו יורק, שם היא נסחרת, כי החברה עומדת בפני פיצול, כאשר חברה אחת תעסוק בפעילות הפונה לשוק העסקי, כמו חטיבת השרתים הארגוניים, ושירותי הענן של החברה. לצד החברה השנייה שתעסוק במחשוב האישי בלבד.

חברת HP, היא אחת מחברות הטכנולוגיה והמחשוב הוותיקות בעולם, שנוסדה כבר בשנת 1939 על ידי ויליאם היולט ודייב פקארד. ונחשבת לחברה שייסדה את עמק הסיליקון המפורסם בן פרנסיסקו קליפורניה.

החברה נכנסה לתחום המחשוב האישי בשנות השמונים של המאה הקודמת, אז הציגה לראשונה מחשב אישי הכולל צג מגע. מאז היא מדורגת בעקביות מרשימה בראש טבלת מכירות המחשבים האישיים, שעם הזמן הפכו גם למחשבים ניידים.

במקביל נחשבת החברה כאחת הגדולות בתחום הפתרונות הארגוניים, כמו גם בתחום המדפסות הביתיים והמשרדיים.

אלא שלאחרונה חלה ירידה במכירות המחשבים הניידים של החברה, כאשר HP הודחה מפסגת טבלת המכירות בשנה האחרונה. מה שככל הנראה גרם למשקיעים ללחוץ על החברה לפצל את חטיבת המחשוב האישי, על מנת להשקיע בה מאמצים גדולים יותר.

טרם ברור מה יהיו ההשלכות על הסניפים הישראלים של החברה, אשר כוללים מעבדות מחקר ופיתוח, כמו גם סניף של חטיבת התוכנה של החברה, אשר נחשבת לאחת מהטובות בתחום.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר