הממשל האמריקני עוקב אחרי מיליוני בני אדם באמצעות מטוסים

תחקיר שביצע ה"וול סטריט ג'ורנל" טוען כי רשויות אכיפת החוק הפדרליות (כמו ה-F.B.I) עושות שימוש במטוסים קלים שמצוידים במערכת המתחזה לאנטנות סלולריות ואוספת מידע אישי רב (סלולר)

חיים אבני | כיכר השבת |
(צילום אילוסטרציה: שאטרסטוק)

זה כבר לא סוד שהממשל האמריקני עוקב אחרי כל מה שהוא רק יכול, בפרט בזירה המקוונת והטכנולוגית. לצורך כך הממשל עושה שימוש במספר ארגוני ביון, המפורסם שבהם היא ארגון הN.S.A, סוכנות בה גם עבד אדוארד סנואודן שחשף ציתותים ומעקבים שמבוצעים בארגון בהיקפים חסרי תקדים.

אך כעת טוען עיתון ה"וול סטריט ג'ורנל" כי הממשל אינו מסתפק בכך, וכי ארגוני האכיפה הפדרליים ובראשם ארגון הF.B.I עושים שימוש בטכנולוגיה מיוחדת שפיתחו בארצות הברית כדי לעקוב אחר עשרות אלפי אנשים. המטרה המוצהרת היא אמנם מעקב אחרי חשודים בפלילים או מניעת עבירות פליליות, אך "על הדרך" נפגעים עשרות אלפי אזרחים חפים מפשע שהמידע שנאסף אליהם נאגר במחשבי הארגונים.

הטכנולוגיה שזכתה לכינוי "dirtbox", פועלת על ידי הצבת אנטנות המתחזות לאנטנות סלולריות לגיטימיות על מטוסים קלים, בעיקר מטוסי "ססנה". לאחר מכן ממריאים המטוסים אל מעל לזירה המבוקשת, שם המכשירים הסלולריים מתחברים באופן אוטומטי לאנטנה המזויפת שמעבירה את שיחות הטלפון לאנטנה המקורית - לא לפני שהיא רושמת את כל המידע וגם אוספת מידע פרטי ואישי מתוך הטלפון.

מתוך ה"וול סטריט ג'ורנל"

מכשירי הטלפון הסלולריים מתוכנתים להתחבר באופן אוטומטי לאנטנה המשדרת בעוצמת האות הגבוהה ביותר ולעבור בין אנטנות בתדירות גבוהה, כך שהמשתמש אינו מודע כלל לעובדה שהוא מחובר לאנטנה אחרת. מערכת dirtbox יודעת לזייף גם את רמת האות וגורמת לטלפונים "לחשוב" כי מדובר באנטנה הסלולרית הטובה ביותר באזור.

על פי ההערכות מומחים ששוחחו עם ה"וול סטריט ג'ורנל", התכנית שפעילה באופן מלא כבר משנת 2007, מפעילה מטוסים מחמישה שדות תעופה שמכסים את רוב שטחה של ארצות הברית. ובכל גיחה מבצעית אוסף המכשיר שגודלו אינו עולה על 2 מ"ר מידע אישי מעשרות אלפי מכשירי סלולר.

המערכת גם יכולה לגרום לקריסה מקומית של התשתיות הסלולריות. אך לדברי מומחים, בארגוני האכיפה עשו מאמצים גדולים על מנת לוודא שגם בעת בה הם משבשים את הקליטה הסלולרית יוכלו מכשירי הסלולר לבצע שיחות למוקדי החירום.

כאשר ארגון אכיפה כמו המשטרה או ה-F.B.I מעוניין לבצע גיחה מבצעית שתאסוף מידע מטלפון של חשוד בפלילים הוא אכן נזקק לצו בית משפט לצורך כך, אך ככל הנראה בית המשפט אינו מודע לשיטת הפעולה ואינו מודע לעובדה כי בכל גיחה כזו נאסף המידע של עוד עשרות אלפי בני אדם חפים מפשע.

מלבד זאת, על פי התחקיר ארגוני הביון הממשלתיים עושים שימוש רב יותר ואגרסיבי יותר בdirtbox, בין אם זה באזורי לחימה או שטחי מדינת אויב, או אפילו בשטחים של מדינות ידידותיות.

(מקור)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר