חיקוי של אפל? נוקיה השיקה טאבלט ראשון

נוקיה הודיעה היום (שלישי) על כניסה באיחור לא אופנתי למירוץ הטאבלטים כשהכריזה על טאבלט ראשון מתוצרתה, "Nokia N1", שעוצב באופן המעורר דמיון רב ל"אייפד מיני" של אפל אך יעשה שימוש במערכת ההפעלה של גוגל, אנדרואיד 5.0. התביעה של אפל בדרך?

חיים אבני | כיכר השבת |
(צילום: יח"צ נוקיה)

מי שהייתה עד לא מזמן ענקית הסלולר וייצרנית הטלפונים הסלולריים הגדולה והחשובה בעולם, נכנסת כעת גם לתחום מחשבי הלוח: חברת נוקיה הכריזה היום (שלישי) על הטאבלט הראשון מתוצרתה שיכונה "Nokia N1". לפני כשנה רכשה ענקית התכנה האמריקנית מיקרוסופט את חטיבת המובייל של נוקיה, אך לא את החטיבות האחרות של החברה.

הטאבלט החדש של נוקיה הגיע לאחר שהחברה פתחה בקמפיין "טיזינג" בימים האחרונים במהלכו הודיעה כי תשיק מוצר חדש שמעולם לא השיקה קודם לכן. מה שהוביל לשלל השערות ושמועות.

המכשיר עוצב בצורה המזכירה מאוד, אולי אפילו יותר מדי, את מכשיר ה"אייפד מיני" של ענקית הטכנולוגיה האמריקנית אפל - מי שתרמה חלק משמעותי בחיסול שליטתה של נוקיה בתחום הסלולר בעולם כולו כאשר הציגה מכשיר חכם עם מערכת הפעלה עדיפה על ה"סימביאן" המיושנת ששימשה את מכשירי נוקיה.

ה-Nokia N1 מציג חומרה חזקה יחסית, כשהוא עושה שימוש במעבד מרובע ליבות של ענקית השבבים אינטל במהירות של 2.4 גה"צ, יחד עם זיכרון RAM בגודל 2 GB, ונפח אחסון של 32 GB. יחד עם מסך LCD בטכנולוגיית IPS, ורזולוציה של 2048×1536 פיקסלים.

עיצוב המכשיר כאמור מזכיר בצורה קיצונית את המכשיר של אפל; צורתו של המכשיר, מיקומם של הרמקולים הסטראופוניים בתחתית ואפילו כבל הסנכרון שנראה כאילו נלקח מפוסטר של אפל. מה שמעלה את התהייה האם מי שהייתה ענקית הסלולר וידעה להפתיע לא פעם עם עיצובים מפתיעים ומקוריים, צריכה לעצב מכשיר שבלשון המעטה מעוצב בהשראתו של האייפד.

בניגוד לאפל, Nokia N1 דווקא יעשה שימוש במערכת ההפעלה של ענקית האינטרנט גוגל, אנדרואיד, בגרסתה האחרונה. לטענת החברה, הממשק בטאבלט יעוצב בהשראת ממשק האריחים ששימש את החברה במכשירי הסלולר החכמים.

ה-Nokia N1 לא יהיה הניסיון הראשון של נוקיה עם מערכת ההפעלה אנדרואיד. שבועות ספורים לאחר שנרכשה חטיבת הסלולר שלה על ידי מיקרוסופט, השיקה נוקיה סדרת מכשירים המריצים את מערכת ההפעלה אנדרואיד. הסדרה האנדרואידית חוסלה חודשים ספורים לאחר מכן על ידי מיקרוסופט המעוניינת לקדם את מערכת ההפעלה שלה, Windows Phone.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר