קרב ענקיות: גוגל נגד אובר - ולהיפך

מה קורה כשגוגל משקיעה מאות מליונים בסטארטאפ שצומח לממדי ענק ומחליט ללכת לקרב ראש בראש מול פרויקט הדגל העתידני של המשקיעה הגדולה? גוגל הולכת על הראש של אובר ומפתחת מוצר מתחרה שעלול להזיק לחברה הצעירה שכבר היום מתמודדת עם בעיות תדמית לא פשוטות (דיגיטל)

חיים אבני | כיכר השבת |
אובר (יח"צ)

הגולם 2.0 קם על יוצרו: קרב ענקיות טכנולוגיה אינו נדיר כלל וכלל, המלחמות העקובות מביטים (ומהשמצות הדדיות) הפכו נפוצות בעיקר בעמק הסיליקון במהלך השנים האחרונות. אך הקרב שמתפתח כעת בין ענקית האינטרנט גוגל לבין חברת ההזנק אובר שעוסקת בשירותי הסעה ברחבי העולם, מעניין במיוחד. ולא, זו לא רק העובדה כי חברה צעירה שנמצאת בשנותיה הראשונות הולכת להתחרות בפרויקט המכונית האוטונומית של גוגל, אלא בעיקר בגלל העובדה שחברת גוגל היא המשקיעה הגדולה באובר, עליה שפכה כבר למעלה מ-250,000,000 (מאתיים וחמישים מיליוני) דולרים.

חברת אובר, שכאמור עוסקת באספקת שירותי נסיעה ברחבי העולם באמצעות אפליקציית ההזמנות שלה, הודיעה אמש (שני) בבלוג הרשמי שלה, כי היא חתמה על הסכם לשיתוף פעולה אסטרטגי עם אוניברסיטת קרנגי מלון במטרה לפתח רכב אוטונומי שיוכל לנוע ללא נהג כלל. החברה תפתח יחד עם האוניברסיטה טכנולוגיות שיאפשרו נסיעה בטוחה ללא נהג. לצורך כך אף תקים החברה מרכז פיתוח מיוחד באזור האוניברסיטה.

אובר לא תהיה החברה הראשונה לפתח טכנולוגיות אוטונומיות. מספר חברות רכב כבר שוקדות על פיתוח כלי רכב אוטונומיים, בניהן ניתן למנות את מרצדס-בנץ שכבר הציגה אב טיפוס לרכב אוטונומי.

הדבר עלול לפגוע במיוחד בתכניתה של ענקית האינטרנט להחדרת מערכת ההפעלה שלה, אנדרואיד, שגרסה מיוחדת שלה לרכבים כבר נמצאת בפיתוח בגוגל.

כאמור, גוגל היא מהמשקיעות הגדולות בחברת אובר, שם השקיעה באמצעות חברת הבת שלה, קרן ההשקעות Google Ventures סכום של לא פחות מ- 258,000,000 מיליוני דולרים. גוגל גם דאגה היטב לחברה בה השקיעה כשהטמיעה אפשרות להזמנת מוניות אובר ישירות מאפליקציית המפות הפופולרית של החברה.

תגובתה של גוגל לא אחרה להגיע: סוכנות הידיעות בלומברג מדווחת כי חברת גוגל כבר שוקדת במרץ על פיתוח אפליקציית נסיעות מתחרה לאובר, שתאפשר הזמנת מוניות והסעות בכל רחבי העולם. על פי הדיווח, גוגל השלימה את פיתוח האפליקציה לאחרונה והיא נמצאת כעת בשלב האלפא כשעובדי גוגל כבר עושים בה שימוש לצורך בדיקות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר