צפו: רכב העתיד של אלתא שיגלה מוקשים ומטענים

התעשייה האווירית, בשיתוף 'אלתא' ו'רמתא', הציגה רכב עליו מורכבים חיישנים מיוחדים שיכולים לזהות מוקשים ומטעני צד על ציר נסיעת רכבי צבא. איך זה עובד? צפו (רכב)

שרון מנדל | כיכר השבת |
(צילום: התעשייה האווירית)

מוקשים המוטמנים מתחת לפני האדמה ומטעני צד קטלניים הפכו בעשורים האחרונים לכלי הנשק היעילים והמסוכנים נגד כוחות צבאיים בעולם. טרוריסטים בכל העולם החלו לעשות שימוש קטלני ביותר בשיטות אלו.

חיזבאללה היו הראשונים לפתח את השיטה לתורת לחימה מול צה"ל בלבנון של שנות התשעים. לאחר מכן עשו הטאליבן באפגניסטן, וארגוני הטרור בעיראק, שימוש קטלני בשיטות אלו, כנגד הכוחות האמריקניים וכוחות הקואליציה.

הבעיה העיקרית בכלי הנשק המוטמנים היא העובדה שכלים צבאיים רגילים אינם יכולים לזהות מראש את המוקש וגם הכלים המשוריינים הכבדים לא תמיד יעמדו בפיצוץ הגדול שמטענים אלו עלולים ליצור.

כעת, הציגה התעשייה האווירית, בשיתוף עם חברות הבת שלה, 'אלתא' ו"רמתא", כלי רכב חדש שיפתור את הבעיה. על כלי הרכב תתקין החברה את מערכת "CIMS", הכוללת חיישנים רבים, אשר ידאגו לגילוי מוקדם של המטענים ובמקרה הצורך גם ידאגו לפוצץ אותו ממרחק בטוח.

CIMS כולל מערכת חיישנים המותקנת על המרכב הקדמי, מעל גבי זרוע נפרסת מיוחדת, שם נכללו גלאי מתכות עוצמתי שיכול לחדור לעומק של מטרים באדמה ולגלות מטענים הכוללים מתכות, יחד עם מכ"ם קרקע בעל עוצמה גבוהה במיוחד, שיכול לבצע הדמיה של עומק הקרקע. מערכות אלו יסייעו במציאת מוקשים ויוכלו לבנות נתיב העוקף אותם שיועבר לשאר כלי הרכב בשיירה.

מלבד זאת, בנו באלתא מערכות הדמיה מיוחדות, אשר מפעילות מכ"ם רב עוצמה, בשילוב עם מערכות אופטיות ייחודיות, אשר יחדיו יוכלו לגלות מטעני צד, כמו גם לוחמים המוסווים בשטח, ממרחק של עד 10 קילומטרים, ובזווית של 270 מעלות, כאשר החיישנים שנכללו הנם רגישים ביותר לכל שינוי בטופוגרפיה.

המערכת יכולה לפעול בכל מזג אוויר, בזכות המכ"מים המתקדמים שלה והיא תותקן על כלי רכב אחד בכל שיירה, אשר תעביר את הנתונים באופן אוטומטי לשאר כלי הרכב שנעים בשיירה ובמידת הצורך, יוכלו הלוחמים לירות ולפוצץ מטרות ללא שיחשפו ויסכנו את עצמם, על ידי ירי אוטומטי ממכונת ירייה המותקנת על גג הרכב.

הרכב עצמו יוכל לנוע במהירות של עד 20 קמ"ש, במידה וזרוע הגילוי הקדמית, שמשמשת לגילוי מוקשים, סגורה. במידה והזרוע פתוחה, הרכב יוכל לנוע במהירות של 10 קמ"ש בלבד. המערכת צפויה להגיע לידי צה"ל כבר בשנת 2016.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר