חוק חדש בהונגריה: אסור לישון ברחוב

יוצאים לטיול בהונגריה וחושבים לחסוך את דמי המלון בשינה על ספסלים? הפרלמנט ההונגרי אישר חוק לפיו הלינה ברחובות היא לא חוקית. המטרה: צמצום כמות ההומלסים הישנים ברחובות (תיירות,עולם)

מישאל לוי | כיכר השבת |
לישון ברחוב? זה לא חוקי בהונגריה (צילום אילוסטרציה: shutterstock)

אם במקרה תכננתם לצאת בחנוכה לטיול שורשים בהונגריה, ובתור צעד חסכוני ולאור הגזירות, העדפתם לוותר על הלינה במלון לטובת תנומה על ספסלים או באוהלים ברחוב, כדאי שתדעו שאתם מבצעים צעד בלתי חוקי.

הפרלמנט ההונגרי אישר השבוע (יום שני) חוק חדש, הקובע כי שינה ברחובות הנה עבירה על החוק. החוק החדש שזוכה לביקורת, מנסה לדברי המחוקקים לצמצם את כמות ההומלסים בהונגריה.

מה חברי הבית יעשו אם אי אפשר לישון ברחובות? ובכן, ההונגרים מעריכים כי הללו יסתדרו במקלטים ציבוריים אותם מעמידה הונגריה לרשותם.

המתנגדים לחקיקה, טוענים כי מכניסת החוק החדש לתוקפו הרשויות בהונגריה יוכלו להטיל קנסות ולכלוא חסרי בית מסכנים שנאלצו לישון בחורבות או על המדרכות בחוצות הונגריה.

החקיקה החדשה תפגע בדרי הרחוב? (צילום אילוסטרציה: shutterstock)

פעילי זכויות אדם רבים מחו על החוק שאושר, ואמרו כי בכך נמשך מסע הרדיפה של הרשויות כלפי ההומלסים.

על פי ההערכות בקרב פעילי זכויות אדם, חיים בעיר הבירה בודפשט מעל לרבבת הומלסים, שישנים וחיים את חייהם ברחובות, זאת כאשר הרשויות מציעות במסגרת הפתרון עבורם רק 6000 מקומות במקלטים הציבוריים.

"יש לנו מספיק מקום במעונות היום והלילה. אנו מאמינים שכמעט כל מחוסרי הבית יכולים לקבל קורת גג", צוטט בכלי התקשורת פרנץ קומין, דובר מטעמו של ראש הממשלה ההונגרי ויקטור אורבן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר