נתניהו נפגש עם שר החוץ של צרפת: "הזוועות בסוריה חייבות להיפסק"

שר החוץ הצרפתי נועד הערב עם רוה"מ בנימין נתניהו, והבטיח כי המערב יגיב לזוועות בסוריה: "פשע מהסוג הזה, לא יעלה על הדעת שיישאר ללא תגובה. זו תהיה תגובה קשה". נתניהו על המתרחש בסוריה: "פשע שמבצע השלטון בעם שלו. זה מחריד, והזוועות הללו חייבות להיפסק" (אקטואליה)

ב. ניסני | כיכר השבת |
אסד, ישלם על פשעיו? (צילום: shutterstock)

לקראת התערבות של המערב בנעשה בסוריה? ראש הממשלה בנימין נתניהו נועד הערב עם לורן פביוס, שר החוץ הצרפתי, והגדיר את הנעשה בסוריה: "פשע שמבצע השלטון בעם שלו. זה מחריד, והזוועות הללו חייבות להיפסק".

"עליי לומר שמשטרו של אסד אינו פועל לבד. איראן והזרוע הביצועית שלה, חיזבאללה, נמצאות שם על הקרקע ומשחקות תפקיד מרכזי בסיוע לסוריה" אמר ראש הממשלה נתניהו.

לדבריו של ראש הממשלה בפתח פגישתו עם שר החוץ הצרפתי: "מה שאנו רואים בסוריה זה שלמשטרים קיצוניים אין הסתייגויות כלשהן בנוגע לשימוש בנשק הזה, אפילו נגד אזרחים תמימים, נגד בני עמם. זה ממחיש לנו פעם נוספת שאיננו יכולים לאפשר למשטרים המסוכנים ביותר להשיג את הנשק המסוכן ביותר בעולם".

גופת הרוג כתוצאה מהמתקפה הכימית של אסד (צילום מסך)

"האזור כולו חווה טלטלה, בזעזוע ובחוסר יציבות. זהו חוסר יציבות ששורשיו אינם בקונפליקט זה או אחר, אלא בשלילת המודרניות, המתינות, הקדמה ופתרונות מדיניים. זהו למעשה שורש הבעיה במזרח התיכון. במשך זמן רב מדי אנשים האמינו ששורש אי-היציבות במזרח התיכון היה הבעיה הישראלית-פלסטינית" אמר נתניהו.

נתניהו מתייחס למתרחש בסוריה, מוקדם יותר היום (צילום: אבי פרץ - ynet)

שר הביטחון משה בוגי יעלון, שנכח גם כן בפגישה אמר כי "בסוריה נעשה שימוש בנשק לא קונבנציונלי על ידי משטר לא קונבנציונלי - צעד שגרם למותם של מאות חפים מפשע. זו לא הפעם הראשונה שהמשטר הסורי, הנתמך על ידי איראן וחיזבאללה, משתמש בנשק לא קונבנציונלי. מבחינתו זה הפך לדבר שבשגרה. אנו מגנים על עצמנו בכוחות עצמנו ואיננו מצפים שצבאות זרים יעשו זאת בשבילנו".

שר החוץ הצרפתי התייחס לתגובת המערב לשימוש בנשק מסוכן כלפי אזרחים סורים ואמר: "אני יכול לאשר שכאשר מבוצע פשע מהסוג הזה, לא יעלה על הדעת שיישאר ללא תגובה. איני רוצה לפרט, אך זו תהיה תגובה נחושה וקשה".

לדבריו, "העדויות עולות כולן בקנה אחד, ומצביעות על כך שהיה שימוש בנשק כימי, וכי האחראים להפעלתו הם אנשי משטרו של בשאר אסד".

משחתות אמריקניות, בדרכן לסוריה? (צילום: shutterstock)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר