תופעה אנטישמית חדשה: מועל יד הפוך

קומיקאי אנטישמי מצרפת בשם דיאדונה המציא פיתרון לאיסור על הצדעה במועל יד, והיא: אותה פעולה, רק בתורה הפוכה. "הוא מנסה לקרוא תיגר על היהודים שלטענתו מרוויחים מהשואה" הסביר עידו דניאל ראש התכנית למאבק באנטישמיות ברשת מטעם התאחדות הסטודנטים (בעולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
הצדעה במועל יד (ארכיון: shutterstock)

האנטישמיות באירופה היא לא דבר חדש. על אף שהחוק האירופי אוסר כל הבעת עמדה אנטישמית, תמיד תימצא הדרך לעקוף אותו.

בראיון לאולפן ynet, מצביע עידו דניאל, ראש התכנית למאבק באנטישמיות ברשת מטעם התאחדות הסטודנטים, על תופעה חדשה ומטרידה במיוחד: הצדעת מועל יד הפוכה.

כלומר, מאחר וההצדעה הנאצית הידועה, אסורה על פי החוק, המציא קומיקאי אנטישמי מצרפת בשם דיאדונה, את מועל היד ההפוך - כאשר היד מופנית כלפי הכתף.

דניאל מספר כי הקומיקאי האנטישמי מאוד פופולרי ברשת, ומאות אלפי מעריצים עוקבים אחריו, בכל רחבי אירופה, המעודדים על ידו להעלות תמונות ותכנים בגנות השואה.

"הוא מנסה לקרוא תיגר על היהודים. לטענתו הם עושים רווח מתעשיית השואה" אומר דניאל.

התכנית למאבק באנטישמיות איתרה ברשת תמונות רבות, בהן תיעדו עצמם אנשים מצטלמים במועל יד הפוך לצד מונומנטים באירופה, בתוך בתי כנסיות, מקומות השייכים לקהילה היהודית ואף בפרלמנט. אחד המעריצים לקח את זה צעד אחד קדימה, והפיץ סרטון בו הוא קורא לרצח יהודים.

את הממצאים המפלילים מציג דניאל בפני הנציבות האירופית והפרלמנט.

"הם היו די בהלם" נזכר דניאל, אחת מחברות הפרלמנט אף קמה ממקומה תוך כדי הקרנת הדברים והאשימה את חברי הנציבות שאינם עושים דבר בקשר לזה.

למרות הנתונים המדאיגים, דניאל אומר כי הקרב ברשת לא אבוד. "אנחנו מנסים לנקות את הרשת מגילויי הגזענות הללו. כי ברגע שההסתה עולה על גדותיה ברשת, הדברים לא נשארים על מסך המחשב והם יוצאים החוצה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר