עדות מסופת "הרקולס" בארה"ב: "עוברים ימים קשים"

סופת "הרקולס" שפוקדת את ארה"ב נמצאת בסיומה, אך אחד התושבים בניו יורק מספר ל"כיכר השבת" על הימים הקשים שהם עוברים והנזק האישי שחווה בבתי העסק (אקטואליה)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
השלג בניו ג'רזי (צילום: פלאש 90)
סופת "הרקולס" שפקדה בימים האחרונים את ארה"ב עם גל קור רציני ששנים רבות לא נראה כמותו, נמצאת אמנם בסיומה, אך היא הספיקה לגבות את חייהם של 21 בני אדם. הנזקים עד כה נאמדים במיליארדי דולרים.
בנימין בן ברבר, תושב ניו יורק סיפר בשיחה עם "כיכר השבת" כי הוא איננו זוכר קור כזה מאז החל להתגורר שם, "אני מתגורר כאן משנת 1974 ואינני זוכר כזה קור, אבל לאט לאט הסופה נרגעת".
"אנחנו עוברים ימים קשים", מספר התושב על הימים הקשים והבלתי נסבלים שעוברים עליהם, "אנשים ישבו בבית הכול היה מנותק, אמנם בתי הספר היו פתוחים, מי שלא היה צריך לצאת נשאר בבית".
ברבר, לו בתי עסק בניו יורק, מסביר כי העסקים ניזוקו כלכלית בעקבות הסופה הקיצונית: "הרגשתי את הסופה חזק מאוד בבתי העסק שלי. היו מקומות בארצות הברית שאנשים נספו מהקור העז, העירייה הייתה מוכנה מאוד לסופה. נמצאו פתרונות לאנשים מחוסרי בית".
"אתמול יצאתי לרחוב לראשונה מאז החלה הסופה, הפה שלי פשוט קפא מקור, לא יכולתי להזיזו. המים הפכו לקרח. זה פשוט לא יאומן לא ניתן להסביר לבנאדם שלא חווה את זה. מצד שני יש לי חבר שהגיע אתמול מקנדה הוא אמר לי שהיה שם ארבעים מעלות מתחת לאפס שזה משהו דמיוני אי אפשר לתאר את הקור הזה". הוסיף ברבר.
למרות הסופה, התושבים חירפו את נפשם בכדי להגיע אל בית הכנסת: "בתי הכנסת היו מלאים, יש דבר אחד שהיהודים לא מוכנים לוותר, על חסד, תפילה במניין ושיעורי תורה. לא ביטלו שיעורים ולא ביטלו מניינים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר