רבה של רומא בעקבות משלוחי ראשי החזיר: "אנו חשים בטוחים"

הרב שמואל די סייני המשמש כרבה של רומא וכסגן נשיא "ועידת רבני אירופה", התייחס למשלוח ראשי החזיר אל מוסדות יהודים בבירת איטליה בסוף השבוע, ואמר כי אין להקל ראש באירוע הסמלי. הדגיש: "אנו חשים בטוחים" (מהעולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
הרב שמואל די סייני (צילום: באדיבות ועידת רבני אירופה)

אנטישמיות באיטליה: רבה של רומא וסגן נשיא "ועידת רבני אירופה" הרב שמואל די סייני, התייחס הערב (מוצ"ש) למשלוחי ראשי החזיר בסוף השבוע אל מספר מוסדות יהודיים בבירת איטליה רומא, ואמר כי אין להקל ראש כלפי האירועים - למרות שמדובר באירועים סמליים בלבד.

לדבריו, סידורי הביטחון הקפדניים הנהוגים במוסדות הקהילה היהודית ברומא, לא איפשרו את פתיחתה של החבילה בה נמצא ראש החזיר. וכי נודע על כך רק הבוקר (שבת).

הרב דיסייני אמר כי הוא מצטרף לקריאתו של נשיא ועידת רבני אירופה הרב פנחס גולדשמידט לשלטונות ברומא ובאירופה שלא להקל ראש בתופעות אנטישמיות הגם שהן סמליות.

"עם זאת," הדגיש, "אנחנו כאן ברומא חשים ביטחון ומודים לשירותי הביטחון המאפשרים לנו חיי קהילה תחת אבטחה קפדנית נאותה".

בית הכנסת הגדול ברומא (צילום: באדיבות ועידת רבני אירופה)

כזכור, לקראת יום השואה הבינלאומי הקרוב שיחול השבוע (27,01), נשלחו ראשי חזיר כרותים למספר מוסדות יהודיים ברומא - בירת איטליה. בין המוסדות אליהם הגיעו המשלוחים המזעזעים, ניתן למצוא את בית הכנסת הגדול של רומא, מוזיאון בו נערכת תערוכה יהודית ואף השגרירות הישראלית ברומא. במהלך סוף השבוע, נמצא גם מכתב שממוען לבנימין זאב הרצל, ובו נכתבו דברי הלל לשואה.

על פי ההערכות, משלוחי ראשי החזיר הגיעו אל המוסדות כאקט מחאתי נגד אירועים הצפויים להיערך השבוע (שני) לציון יום השואה הבינלאומי בעיר.

ראש עיריית רומא אמר בסוף השבוע כי מדובר במעשה בלתי נתפס נגד היהודים בעיר: "מי שעשה את זה מבייש את כל התושבים" אמר ראש העיר.

בנוסף, שוחח ראש עיריית רומא עם בכירים בקהילה היהודית והביע את מחאתו לנוכח האירועים האחרונים נגד הקהילה היהודית. גם התאחדות הפרטיזנים האיטלקים הביעה מחאה על המעשה. נפתחה חקירה בנידון.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר