נאום מצב האומה: "אובמה העתיק מנאום בוש"

מרק תייסן, כותב הנאומים של נשיא ארה"ב לשעבר, ג'ורג' בוש, מאשים כי נשיא ארה"ב ברק אובמה גנב טקסטים בנאומו השנתי "מצב האומה" מנאומו של בוש לפני 7 שנים (בעולם)

יוני גבאי | כיכר השבת |
(צילום: shutterstock)

האם נאום 'מצב האומה' של נשיא ארצות הברית ברק אובמה כולל פסקאות מהנאומים של הנשיא הקודם ג'ורג' בוש? כותב הנאומים של ג'ורג' בוש הבן, מרק תייסן, האשים את הנשיא אובמה בגניבה ספרותית מנאום 'מצב האומה' של קודמו בתפקיד, בוש, לפני שבע שנים.

"ברק אובמה עבר מלהאשים את ג'ורג' בוש לגניבה ספרותית מג'ורג' בוש" אמר תייסן אמש (ד'), בראיון לרשת "פוקס". הוא הצביע על פסקה מנאום אובמה המבטיחה "תקווה והזדמנות" וטען כי הוא דומה "בצורה מפחידה" לנאום בוש. "היו לו שורות כמו 'התפקיד שלנו הוא לעזור לאמריקה לבנות עתיד של תקווה והזדמנות. עתיד של תקווה והזדמנות מתחיל מצמיחה כלכלית. עתיד של תקווה והזדמנות מחייב שכל התושבים ייהנו מביטוח בריאות בהישג יד. הרחבת הזדמנות ותקווה תלויה באספקה יציבה של אנרגיה'. כל זה בא מהנאום של בוש על מצב האומה ב-2007".

אתר החדשות "פוליטיקו" ערך השוואה בין נאומו של בוש מ-2007 לזה של אובמה, במטרה לברר אם אכן להאשמות יש בסיס.

והתוצאה? לפי אתר החדשות, המשפטים עצמם לא נלקחו ישירות מנאומו של בוש, אך נעשה בנאום שימוש באלמנטים דומים, כמו המילה "הזדמנות" וכן, שני הנאומים הסתיימו בסיפור על חייל אמריקני שנפצע בקרב.

החייל האמריקני אותו הזכיר אובמה, הוא קורי רמסברג, שנפצע אנושות מפגיעת רסיס במוחו כשעלה על מטען צד באפגניסטן. בשל כך, היה קורי בתרדמת במשך שלושה חודשים, נותר משותק חלקית, איבד את הראייה באחת מעיניו ועובר תהליך שיקום ארוך ומפרך.

כשהנשיא החל לדבר על קורי, כל חברי הקונגרס והנוכחים באולם קמו על רגליהם והעניקו לו מחיאות כפיים סוערות במשך שתי דקות.

נאומו של אובמה התייחס לסוגיות מגוונות, ביניהם המשא ומתן בין ישראל לפלסטינים. אובמה אמר: "ישראל היא מדינה יהודית ותמיד נעמוד לצדה". בנוגע לאיראן, הבהיר אובמה לקונגרס כי הוא יטיל וטו על סנקציות חדשות נגד טהרן, כדי שאלו לא יפגעו בהסכם הקבע עם הרפובליקה האיסלאמית.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר